Jak radzić sobie z jesienno-zimową chandrą?

Dyskusje dotyczące zasadności zmiany czasu trwają od dawna. Jeszcze nie wiadomo, jak sprawa będzie wyglądała w przyszłości, jednak tej jesieni znów przestawialiśmy zegarki o godzinę. W konsekwencji budzimy się, gdy jest jasno, ale za to już po 16.00 zachodzi słońce. To duże wyzwanie dla organizmu, który musi poradzić sobie nie tylko z zimnem, ale także z ciemnością. Jesteśmy zmęczeni, znudzeni i poirytowani, a wiele wieczorów kończy się na kanapie i przed telewizorem.

Na szczęście, wcale nie musimy poddawać się aurze za oknem. Wystarczy odrobina samozaparcia i wcielenie w życie kilku sprawdzonych rad, by pokonać jesienno-zimową chandrę.

Reklama

Październik i listopad to (obok lutego i marca) miesiące, w których najczęściej rezygnujemy z uprawiania sportu. Zimno i deszcz skutecznie zniechęcają do biegania w plenerze czy jazdy na rowerze. Popołudniowe ciemności paraliżują zaś do tego stopnia, że przerasta nas nawet droga na siłownię. Jednak wysiłek fizyczny to endorfiny nieprzypadkowo nazywane hormonami szczęścia i choćby dlatego, szczególnie jesienią, nie powinniśmy odpuszczać. Na początek spróbujmy ćwiczeń w domu. By wykonać efektywny trening potrzebujemy wszak tylko maty i dostępu do Internetu. W sieci roi się od filmików instruktażowych, także tych od Ewy Chodakowskiej czy Anny Lewandowskiej, które możemy wykorzystać. Pamiętajmy jednak, by planować domowe treningi i trzymać się wyznaczonych dni i godzin - dzięki temu łatwiej będzie nam pokonać wewnętrznego lenia.

Dowiedz się więcej na temat: jesień | chandra | zimno | porady

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje