Opóźniony pociąg? Sprawdź, kiedy i jak ubiegać się o odszkodowanie

Natalia Jabłońska

Natalia Jabłońska

Pociąg znów miał opóźnienie? Sprawdź, jak i kiedy można ubiegać się o odszkodowanie!
Pociąg znów miał opóźnienie? Sprawdź, jak i kiedy można ubiegać się o odszkodowanie!Tomasz Kawka/East NewsEast News

Kiedy przysługuje odszkodowanie za opóźniony pociąg?

  • 25% ceny biletu - jeśli opóźnienie wynosi od 60 do 119 minut, 
  • 50% ceny biletu - jeśli opóźnienie przekracza 120 minut. 

Jak ubiegać się o odszkodowanie?

  1. Zbierz niezbędne informacje - zachowaj bilet lub dane umożliwiające identyfikację umowy przewozu (np. numer biletu internetowego). 
  2. Złóż reklamację - skontaktuj się z przewoźnikiem, u którego zakupiłeś bilet. Formularze reklamacyjne często dostępne są na stronach internetowych przewoźników lub w punktach obsługi klienta. 
  3. Czekaj na odpowiedź - przewoźnik ma 30 dni na rozpatrzenie twojej reklamacji. Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi w tym terminie lub nie będzie ona satysfakcjonująca, możesz zgłosić skargę do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.  
Aby starać się o odszkodowanie, pociąg musi być opóźniony o co najmniej 60 minut
Aby starać się o odszkodowanie, pociąg musi być opóźniony o co najmniej 60 minut 123RF/PICSEL

Kiedy nie przysługuje odszkodowanie za opóźniony pociąg?

Psychoterapeutka Marlena Kazoń o terapii dla par. Konflikty czy poczucie pustki?INTERIA.PL