Reklama

Reklama

Pięć domowych sposobów na bezsenność

Każdego dnia docierają do nas olbrzymie ilości bodźców ze świata zewnętrznego. Pracujemy coraz więcej, a tempo naszego życia stale rośnie. To wszystko sprawia, że choć czujemy wyraźne zmęczenie minionym dniem, często mamy duże trudności z zasypianiem. Jak w naturalny sposób poradzić sobie z bezsennością? Oto kilka praktycznych, domowych trików.

Znajdź swój rytm i odpowiedni czas na sen

Powszechnie uważa się, że optymalny czas na odpoczynek to przedział od 7 do 9 godzin na dobę. Trudno jednak wskazać jedną właściwą "dawkę" snu - nasze organizmy oraz styl życia są w końcu bardzo różne. Zapotrzebowanie na sen zmienia się także z biegiem lat. Według naukowców z National Sleep Foundation można wskazać pewną prawidłowość - im jesteśmy starsi, tym mniej snu potrzebujemy. Ważne jednak, by na odpoczynek przeznaczać co najmniej 6 godzin w ciągu doby. Warto więc "rozplanować" sobie możliwie niezmienny czas na sen w ciągu doby, dzięki czemu przyzwyczaimy się do regularnego wyciszenia w określonych godzinach, a to z kolei ułatwi nam zasypianie.

Zapewnij sobie czas na relaks

Reklama

Problemy ze snem mogą być efektem odbierania nadmiernej ilości bodźców oraz stresu i przepracowania, których doświadczamy na co dzień. Dlatego tak ważne jest, aby każdego wieczoru znaleźć krótką chwilę na odprężenie. Gorąca kąpiel lub długi, relaksujący prysznic będą świetnymi sposobami na cudowne odstresowanie. Wieczorną toaletę można też połączyć z kojącą aromaterapią. A zupełnie innym, domowym sposobem na odprężenie przed snem będą różnego rodzaju inhalacje. To, o czym warto pamiętać, jest regularność - niech domowe sesje SPA staną się naszym codziennym rytuałem.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje