Reklama

Reklama

Pokonaj złodziei swojego czasu!

Twoje biurko zawalają papiery, a ty nie wiesz w co włożyć ręce. Czas w pracy wciąż przecieka ci przez palce. Czujesz, że znów będziesz musiała zostać po godzinach. Jak sobie z tym poradzić?

Przychodzisz rano do pracy. Najpierw kawa, chwila plotek z koleżankami i nie wiadomo kiedy, mija ci pierwsze pół godziny. Siadasz przy biurku, zaczynasz nerwowo segregować papiery. Telefon nie przestaje dzwonić, a na monitorze komputera złowieszczo mruga kopertka, sygnalizująca nowe wiadomości.

Reklama

Szef żąda dokumentów, a koleżanka dopytuje o obiecany kosztorys. Masz wrażenie, że za chwilą popadniesz w obłęd. Nie wiesz, od czego zacząć, na czym się skupić.

I zamiast zabrać się do pracy, idziesz robić kolejną kawę. Jesteś coraz bardziej zła na siebie i sfrustrowana: obiecałaś sobie, że w tym tygodniu lepiej się zorganizujesz.

Wszystko wskazuje na to, że po raz kolejny zostaniesz w pracy dłużej. A szef wcale nie patrzy przychylnym okiem na tych, którzy przesiadują po godzinach. Oznacza to bowiem, że są mało efektywni.

Według badań, aż 60 proc. z nas przyznaje się do marnowania czasu w pracy. Dlatego warto skorzystać z porad fachowców i zacząć dobrze zarządzać swoim czasem w biurze. To nie jest trudne.

Dokładnie prześwietl swój dzień

Sprawdź, na co marnujesz najwięcej czasu. Poświęć na to trzy dni. Weź kartkę i podziel ją na trzy kolumny: czynność, czas od-do, uwagi.

Notuj wszystkie kolejne zajęcia (z dokładnością do 5-10 minut): rozmowy, spotkania, telefony, pracę nad dokumentami, posiłki. Następnie wszystko dokładnie przeanalizuj.

Zobacz, które czynności się przeciągnęły i dlaczego, jakie były efekty pracy i ile razy przerwano ci pracę. To co uświadomi, jak wiele czasu marnujesz na niepotrzebne czynności i co możesz zrobić, by to zmienić.

34 proc. pracowników marnuje czas w pracy, serfując po internecie. Głównie czytając bieżące informacje, rozmawiając na czatach lub... szukając innej pracy.

Zapanuj nad chaosem

Bałagan w miejscu pracy powoduje, że nie możesz się skoncentrować na tym, co robisz. Twój mózg odbiera za wiele bodźców, a ty jesteś podenerwowana.

Segreguj dokumenty

Opracuj sobie swój własny system dzielenia dokumentów. Mogą to być teczki oznaczone odpowiednimi kolorami albo odpowiednie przegródki w szufladzie. Te najważniejsze i bieżące papiery trzymaj na wierzchu albo np. na specjalnej półce. Codziennie przed wyjściem z pracy uporządkuj bieżące papiery, a raz w miesiącu zrób generalne porządki i wyrzuć te nieważne.

Dowiedz się więcej na temat: złodziej

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje