Wniosek o dodatek do pelletu: Gdzie i kiedy składać?

Istnieje już możliwość składania wniosku o dodatek do pelletu w urzędach gmin i miast. Jednorazowo można otrzymać aż 3000 złotych, a dodatek ten nie wprowadza kryterium dochodowego. Na stronie rządowej znajduje się wzór wniosku wraz z instrukcją do jego wypełnienia. Więcej na ten temat dowiesz się z poniższego artykułu.

Wniosek o dodatek do pelletu można już składać w urzędach gmin i miast
Wniosek o dodatek do pelletu można już składać w urzędach gmin i miast123RF/PICSEL

Dla kogo dodatek do pelletu?

O jednorazowe świadczenie do pelletu mogą starać się właściciele gospodarstw domowych, których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na tej rodzaj biomasy. W grę wchodzi również słoma, ziarna zbóż czy brykiet drzewny. Warunkiem koniecznym, by uzyskać tę formę wsparcia, jest zgłoszenie źródła ciepła do CEEB lub potwierdzenie uzyskania wpisu.

Chociaż termin upłynął końcem czerwca, jest jeszcze możliwość wywiązania się z tego obowiązku. Warto to zrobić jak najszybciej, by uniknąć kary finansowej. Wystarczy do zgłoszenia dołączyć czynny żal, w którym zawarte będzie odpowiednie wytłumaczenie zaistniałej sytuacji. Zgodność wniosku o dodatek do pelletu z wpisem do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, będzie weryfikować burmistrz, prezydent lub wójt miasta.

Ile wynosi dodatek do pelletu?

Jednorazowe dofinansowanie o dodatek do pelletu wynosi 3000  złotych
Jednorazowe dofinansowanie o dodatek do pelletu wynosi 3000 złotych123RF/PICSEL

Dokładnie od 20 września br. można składać wniosek o dodatek do pelletu na okres grzewczy 2022. Jednorazowo można otrzymać aż 3000 złotych, ponadto dodatek ten nie wprowadza kryterium dochodowego. Gmina ma maksymalnie miesiąc na podjęcie decyzji i wypłatę pieniędzy. Warto również podkreślić, że pozytywnie nie zostanie rozpatrzony wniosek osób starających się o dodatek węglowy. Bowiem nie ma możliwości wnioskowania o dwa różne dofinansowania związane ze źródłem ocieplania.

Jak składać wniosek o dodatek do pelletu?

Wniosek składać można do 30 listopada tego roku na trzy sposoby:

  • na adres urzędu gminy lub miasta, bądź drogą pocztową,
  • osobiście w urzędzie,
  • poprzez system ePUAP (drogą elektroniczną).

Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywne, informacje te zostaną przekazane drogą mailową albo dostępne będą w urzędzie. Samo wypełnienie wniosku o dodatek do pelletu nie jest skomplikowane. Szczegółowe informacje podane są na stronach poszczególnych urzędów gmin i miast lub na stronie rządowej.

Zobacz też:

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas