Zakupy podczas prezentacji: Jak je zwrócić i odzyskać pieniądze

„Lecznicza” pościel, magnesy, preparaty medyczne... Seniorzy często dają się na to skusić. Potem okazuje się, że produkt nie działa, a kosztował fortunę. Walczmy o jej zwrot!

Pościel, która ma "leczyć" to jeden z popularniejszych produktów sprzedawanych podczas pokazów
Pościel, która ma "leczyć" to jeden z popularniejszych produktów sprzedawanych podczas pokazów123RF/PICSEL

Osoby namówione na zakupy podczas prezentacji zwykle biorą wtedy kredyt. Gdy więc decydujemy się na te sprawunki bez namysłu, możemy wpędzić się w długi!

Możesz odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, jeśli nie minęło 14 dni od podpisania umowy.

Wyślij na adres sprzedawcy "oświadczenie o odstąpieniu od umowy" (druk takiego oświadczenia powinnaś dostać na prezentacji, jeśli nie - napisz je sama i podpisz). Oświadczenie może składać się z jednego zdania, np.: "Odstępuję od umowy sprzedaży.... (nazwa produktu), zawartej..... (data)".

W ciągu 14 dni od wysłania oświadczenia, musisz też zwrócić sprzedawcy towar. Najlepiej odesłać go za potwierdzeniem odbioru.

Sprzedawca musi zwrócić ci pieniądze za towar (i koszt przesyłki) w ciągu 14 dni od dnia, gdy otrzymał oświadczenie o odstąpieniu i towar.

Ale jeśli już minęły 2 tygodnie od zakupu i stwierdziłaś, że produkt nie działa, nie rezygnuj z odzyskania pieniędzy!

Napisz do tej firmy pismo:

"Uchylam się od skutków prawnych umowy sprzedaży .... (nazwa produktu), zawartej dnia .......w ......(miejscowość), ponieważ moje oświadczenie woli zostało złożone pod wpływem błędu, podstępnie wywołanego przez sprzedawcę. Polegał on na tym, że zapewniano mnie o cechach produktu (można wpisać jakich, np. leczniczych), których ten produkt nie posiada". W takim piśmie zażądaj również rozwiązania umowy kredytu (jeśli ją podpisałaś na zakup produktu).

Zgłoś też oszustwo na policję (na podstawie art. 286 K.k.). Opowiedz, że cię naciągnięto na niekorzystną umowę (bo np. okazało się, że produkt nie ma cech, o których zapewniał sprzedawca, a taki sam w sklepie kosztuje np. 5-10 razy razy mniej!). W odzyskaniu pieniędzy pomoże ci rzecznik praw konsumenta. Rzecznik działa w każdym powiecie i większym mieście. O adres jego biura zapytaj w urzędzie gminy. Porady rzecznika są bezpłatne.

Nie przejmuj się - zakup możesz zwrócić, a pieniądze odzyskać
Nie przejmuj się - zakup możesz zwrócić, a pieniądze odzyskać123RF/PICSEL
Tina
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas