Jak nawilżyć skórę domowymi sposobami?

Koniec listopada to bardzo trudny czas dla naszej skóry. Temperatura powietrza niebezpiecznie zbliża się do zera, wieje silny wiatr i zacina deszcz. Do tego dochodzi problem suchego powietrza w domach i mieszkaniach. W rezultacie skóra (szczególnie twarzy i rąk) przesusza się, swędzi i wygląda nieestetycznie.

Firmy kosmetyczne oferują nam oczywiście całą masę produktów natłuszczających i nawilżających. Niestety, wiele z nich zawiera alkohol i szkodliwe parabeny, przez co tylko pozornie pomaga walczyć z suchością skóry. Dodatkowo, zakup kilku kosmetyków nawilżających to spore obciążenie dla portfela.

Reklama

Dlatego spieszymy z pomocą i radzimy, jak skutecznie pielęgnować suchą skórę za pomocą domowych sposobów. Niektóre z nich stosowały już nasze babki oraz prababki i cieszyły się pięknym wyglądem przez długie lata. Rewelacyjny efekt możecie osiągnąć już za kilka złotych i (co najważniejsze) bez zbędnego obciążania skóry.

Na początek - mycie

Chyba wszyscy już wiemy, że nie należy myć skóry zwykłym mydłem o zasadowym pH. Ale w okresie jesienno-zimowym warto odstawić także wszelkie żele i pianki - nawet te przeznaczone specjalnie do mycia twarzy. Zamiast nich postawmy na oleje i metodę OCM (Oil Cleansing Metod).

Choć na początku może brzmieć to nieco absurdalnie, oleje świetnie radzą sobie z oczyszczaniem skóry. Rozpuszczają kurz, brud i makijaż, a przy okazji nie niszczą warstwy lipidowej skóry - tak ważnej podczas zimowych miesięcy. Dobrze powinien sprawdzić się np. olej arganowy lub z kiełków pszenicy. Należy rozprowadzić go kolistymi ruchami na twarzy, a następnie zetrzeć delikatnie miękką ściereczką. Ściereczkę płuczemy kilka razy i usuwamy olej do czysta. Następnie przepłukujemy twarz chłodną wodą. Gotowe! Tak potraktowana skóra będzie lepiej nawilżona, miękka i gładka.

Maseczki - 15 minut dla urody

Tutaj mamy naprawdę duże pole do popisu. Domowe maseczki świetnie odżywią i nawilżą skórę oraz przygotują ją do innych zabiegów pielęgnacyjnych. Poniżej znajdziecie trzy propozycje prostych i tanich, ale treściwych masek idealnych na zimę.

1. Z dojrzałych bananów (1-2, w zależności od potrzeb) przygotuj papkę. Połóż ją na twarz i pozostaw na 15 minut. Następnie zmyj letnią wodą. Zabieg powtarzaj raz w tygodniu lub gdy czujesz, że skóra potrzebuje nawilżenia.

2. Łyżeczkę miodu wymieszaj z żółtkiem jajka i jedną łyżką mleka w proszku (opcjonalnie). Nałóż na skórę i po kilku minutach spłucz letnią wodą. Efekt nawilżenia gwarantowany!

3. Połowę dojrzałego banana zmiksuj z łyżką miodu i dwiema łyżkami jogurtu naturalnego. Papkę rozsmaruj na twarzy i pozostaw na 20 minut. Zmyj letnią wodą i ciesz się nawilżoną skórą.

Zdrowa kąpiel rozgrzewająca

Kiedy na zewnątrz temperatura spada poniżej zera, świetnym sposobem na rozgrzanie ciała i poprawę humoru jest gorąca kąpiel. Jednak drogeryjne płyny i sole do kąpieli mogą przesuszać skórę, warto więc skorzystać z dobrodziejstw matki natury i przygotować sobie nawilżającą sesję w wannie.

Świetnym remedium na suchą lub atopową skórę jest dodanie do wody wywaru z siemienia lnianego. Pół szklanki ziaren należy wrzucić do garnka z wodą i zagotować. Przestudzony kisiel wlewamy ostrożnie do wanny i bierzemy kąpiel.

Ukojenie podrażnionej i przesuszonej skórze przyniesie również kąpiel z dodatkiem płatków owsianych. Szklankę płatków miksujemy w blenderze na pył i przekładamy do słoika. Dodajemy kilka kropel olejku lawendowego, który ma świetne właściwości relaksujące. Następnie napuszczamy wody do wanny i dodajemy jedną czwartą szklanki owsianego proszku. Relaksujemy się w 20-minutowej, nawilżającej kąpieli.

Nawilżaj skórę od środka

Stare porzekadło "jesteś tym, co jesz" naprawdę ma swoje uzasadnienie. Nawet najdroższe specyfiki nie pomogą, jeśli nie zadbamy odpowiednio o dietę. Jeśli chodzi o suchą skórę, podstawą jest picie dużej ilości wody (o którym często zapominamy jesienią i zimą!).

Ale możemy wspomóc organizm dodatkowo, spożywając np. olej lniany, którego niezwykłe właściwości były znane już w starożytnym Rzymie. Na początek warto zjadać dwie łyżki dziennie. Pamiętajmy jednak, by nie poddawać oleju obróbce cieplnej. Możemy przyjmować go np. w sałatkach lub po prostu - bez żadnych dodatków.

Świetnie sprawdzi się także awokado bogate w witaminy, białko i tłuszcze nienasycone. Można przygotować z niego np. pyszną i prostą pastę kanapkową. Awokado wystarczy rozgnieść i połączyć z czosnkiem i cytryną.

Wypróbujecie któryś z naszych sposobów?

Dowiedz się więcej na temat: nawilżanie | pielęgnacja

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje