Reklama

Reklama

Masaż upiększa i relaksuje

Chcesz bez wydatków wzmocnić efekt pielęgnacji twarzy i ciała? Wypróbuj skuteczne techniki domowego masażu! A jeśli jesteś fanką zabiegów gabinetowych, mamy też coś dla ciebie.

Relaksujący ucisk stop

Możesz to zrobić sama!

Reklama

Zabieg najlepiej wykonać tuż po odprężającej kąpieli stóp w wodzie z dodatkiem soli kamiennej lub kosmetycznej. Wytrzyj odświeżone stopy, a potem nanieś na nie krem zmiękczający naskórek, np. z natłuszczającymi lipidami lub miodem. Usiądź wygodnie, oprzyj stopę nad kolanem drugiej nogi i ujmij ją rękami. Potem masuj jej sklepienie okrężnymi ruchami. Wykonuj masaż kciukami. Jeśli poczujesz ból, zmniejsz nacisk palców, ale nie przerywaj zabiegu. Na spodzie stóp znajdują się zakończenia nerwowe, których rozmasowanie przynosi ulgę i wspaniale odpręża. Każdą stopę masuj pięć minut.

Ujędrnianie brzucha

I. Wmasuj kosmetyk

Do zabiegu wybierz preparat o konsystencji ułatwiającej masowanie ciała. Idealne są olejki, masła oraz kremy, pozostawiające na skórze lekko natłuszczającą warstwę. Przed użyciem ogrzej kosmetyk w dłoni i dopiero potem nałóż warstewkę ujędrniającego preparatu na miejsca wymagające szczególnej pielęgnacji.

II. Roluj fałdki dłońmi

Aby pozbyć się zbędnego tłuszczu na brzuchu, wykonaj ujędrniający masaż, którym stopniowo wzmocnisz tkankę łączną. W tym celu złap fałdkę pomiędzy kciuk a pozostałe palce i zacznij rolować skórę na brzuchu, przesuwając palce w dól. Powtórz rolowanie trzy razy. Zaczynaj zawsze od fałdek w dole brzucha i przesuwaj się ku fałdkom znajdującym się wyżej.

III. Głaszcz skórę

Ostatni etap masażu polega na uspokojeniu skory. Jeśli kosmetyk ujędrniający wchłonął się, możesz dołożyć odrobinę, a potem przez minutę lekko głaskać brzuch i uda dłonią. Wystarczy taki masaż wykonywać trzy razy w tygodniu, by uelastycznić skorę. Efekty zauważysz po trzech tygodniach. Tę technikę domowego masażu opracowali specjaliści z azjatyckiego SPA Sanctuary i firmy The Body Shop.

Rewitalizujący masaż twarzy

Możesz urozmaicić codzienny zabieg nakładania kremu, wzmacniając jego działanie. Znajomość refleksologicznych punktów na twarzy umożliwi każdej z nas wykonanie automasażu, który odpręża, usuwa oznaki zmęczenia i odmładza rysy. Z podaną mapką twarzy i naszą instrukcją to naprawdę nic trudnego. I nie zajmie ci dużo czasu, tylko kwadrans!

Relaksujemy rysy twarzy

Aby się odprężyć, masuj miejsca na twarzy oznaczone pomarańczowymi punktami. Zacznij od czubka nosa. Palcem wskazującym wykonuj ruchy okrężne punkt po punkcie osiem razy w każdą stronę. Wkrótce poczujesz ukojenie.

Odświeżamy spojrzenie

Wrażenie zmęczonych oczu zmniejszy się, jeśli będziesz uciskać punkty zaznaczone na czerwono na mapie twarzy. Palcami wskazującymi obu dłoni uciskaj punkty równoległe, zaczynając np. pod brwiami. Wykonaj pięć ruchów okrężnych, potem pięć ucisków. Każdy ucisk powinien trwać 10 sekund.

Zapobiegamy obrzękom

Palcami wskazującymi uciskaj punkty równoległe, oznaczone na niebiesko. Zacznij pod oczami. Wykonaj pięć ruchów okrężnych, potem pięć ucisków, po 10 sekund każdy. Masaż poprawi krążenie i zmniejszy obrzmienia.

Jolanta Markowska-Grodecka




Dowiedz się więcej na temat: masaż | brzuch | relaks

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje