Moda na piękne ciało
Moda na piękne ciało staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Niestety odwiedzający gabinety odnowy biologicznej, sauny, solaria czy salony fitness stanowią cały czas niewielki procent ogółu społeczeństwa.

Tylko niecałe 0,5 proc. konsumentów zapytanych przez Acxiom Polska potwierdziło, że w ostatnich trzech miesiącach odwiedziło ośrodki spa czy tak zwane farmy piękności. Znacznie więcej osób korzysta z usług gabinetów kosmetycznych oraz solarium.
Sauny i salony masażu odwiedziło natomiast odpowiednio 4 i 3 proc. respondentów. Z popularnych, wydawać by się mogło, klubów fitness oraz siłowni skorzystało tylko 6 proc. badanych.
Bardziej wyczulone na punkcie swojego wyglądu są zdecydowanie panie. Wśród klienteli gabinetów kosmetycznych prawie 80 proc. stanowią kobiety, podobnie jak solarium - ponad 70 proc. Panowie natomiast chętniej korzystają z salonów masażu (44 proc. klientów), sauny (54 proc.), klubów fitness (51 proc.) czy spa (46 proc.). Zwykle są to osoby z wykształceniem średnim lub wyższym oraz o wyższym statusie materialnym.
Szczególnie wyraźny profil klienta "lepiej uposażonego" można zaobserwować wśród odwiedzających gabinety spa. Są to zwykle osoby zamieszkałe w dużych aglomeracjach miejskich, zajmujących atrakcyjne pozycje zawodowe. Z solarium korzystają zwykle ludzie młodzi - 48 proc. nie ukończyło 30 lat, w przeciwieństwie do gabinetów masażu, które w 53 proc. odwiedzają osoby w wieku powyżej 50 lat. Najbardziej zróżnicowaną wiekowo klientelę posiadają gabinety kosmetyczne, które odwiedzają zarówno ludzie młodzi, jak i starsi. Solaria oraz siłownie czy kluby fitness są popularne nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miejscowościach.