Rekordowy wynik 5. edycji programu DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie

Ponad 5100 przebadanych dermatologicznie osób oraz 250 zmian skórnych kwalifikujących się do usunięcia i dalszej diagnozy to efekt 5. edycji ogólnopolskiego programu edukacyjno-społecznego #OpalamSieBezpiecznie.

Monika Mrozowska podczas badania
Monika Mrozowska podczas badaniamateriały prasowe

Dzięki organizatorowi akcji, marce DAX Sun, z bezpłatnych badań skóry i znamion Polacy mogli skorzystać w tym roku w Warszawie, Świnoujściu, Międzyzdrojach, Kamieniu Pomorskim, Kołobrzegu, Darłowie, Ustce, Pucku, Trójmieście oraz w Łodzi. Celem programu jest profilaktyka raka skóry - czerniaka oraz edukacja na temat zasad bezpiecznego opalania.

W tym roku po raz piąty dzięki marce DAX Sun, ekspertowi w dziedzinie bezpiecznego opalania z 25-letnim doświadczeniem w produkcji kosmetyków do ochrony skóry przed słońcem, Polacy mogli bezpłatnie przebadać skórę i znamiona. Inauguracja akcji DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie odbyła się 25 czerwca w Złotych Tarasach w Warszawie, po której 3 lipca specjalny Melanobus DAX Sun oznaczony logo akcji odwiedził 10 najczęściej odwiedzanych nadmorskich kurortów: Świnoujście, Międzyzdroje, Kamień Pomorski, Kołobrzeg, Darłowo, Ustka, Puck, Gdynia, Gdańsk, Sopot. Finał programu edukacyjnego odbył się 17 lipca w Manufakturze w Łodzi. Partnerami akcji było Centrum Medyczne Polmed oraz sieć drogerii Rossman.

Dbamy o zdrową skórę Polaków

Głównym celem programu społeczno-edukacyjnego DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie jest propagowanie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania ze słońca, informowanie o zagrożeniach wynikających z nieumiejętnego opalania się i nadmiernej ekspozycji na promieniowanie UV oraz profilaktyka raka skóry, czyli badanie dermatologiczne znamion i pieprzyków Polaków. W tym roku dzięki lekarzom dermatologom oraz pielęgniarkom z Centrum Medycznego POLMED możliwa była bezpośrednia edukacja osób najbardziej narażonych na szkodliwy wpływ słońca, czyli tych spędzających wakacje na nadmorskich polskich plażach.

Każdą osobę, która wzięła udział w tegorocznej edycji programu DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie dokładnie przebadano dermatologicznie, określono jej fototyp skóry i dopasowano indywidualnie ochronę przed promieniowaniem UV - konieczną wysokość faktora SPF w produktach do opalania - oraz poinformowano o zasadach bezpiecznego opalania. Każdy, kto wziął udział w badaniu otrzymał również poradnik pt. "Rak skóry, czerniak i znamiona skóry" opracowany w ramach Programu Edukacji Onkologicznej.

Rekordowy wynik 5. edycji programu DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie!

W tegorocznej edycji programu społeczno-edukacyjnego DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie udało się przebadać rekordową liczbę Polaków - ponad 5100 osób, z czego 250 osób otrzymało skierowania na dalsze badania i konsultacje. Przeprowadzone badania wykazały, że problem niepokojących zmian skórnych pojawiających się pod wpływem promieni słonecznych może dotyczyć aż 5% Polaków. W dużej mierze występują one u osób młodych, które są bardziej aktywne i spędzają więcej czasu na słońcu i właśnie wśród nich potrzeba edukacji na temat bezpiecznego opalania jest największa. Liczba wykrytych groźnych zmian skórnych jest także dowodem na to, jak ważna jest profilaktyka i coroczne badania skóry. 

"Cieszymy się, że nasza akcja z roku na rok zdobywa coraz większą popularność i coraz więcej osób bierze udział w bezpłatnych badaniach dermatologicznych w ramach akcji #OpalamSieBezpiecznie. Dla marki DAX Sun ważna jest edukacja społeczeństwa oraz zwrócenie uwagi na profilaktyczne badania skóry. Wysoka frekwencja podczas tej edycji pokazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu akcje społeczne. Mamy nadzieję, że nasze działania edukacyjne wpłyną na zwiększenie stopnia świadomości na temat zasad bezpiecznego opalania się" - powiedziała Magdalena Karczmarczyk, Senior PR & Media Relations Manager Dax Cosmetics.

Ambasadorki akcji #OpalamSieBezpiecznie

Do udziału w tegorocznej edycji społeczno-edukacyjnego programu DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie, skorzystania z porad lekarza dermatologa i przygotowania się na słońce zachęcały ambasadorki akcji: Joanna Moro, Monika Mrozowska, Aneta Todorczuk-Perchuć oraz Paulina Drażba. Jako jedne z pierwszych podczas 5. edycji programu przebadały swoją skórę w ramach corocznej profilaktyki, pokazując, że jest to badanie proste i bezbolesne, z którego warto skorzystać.

Program #OpalamSieBezpiecznie w mediach

Na trasie Melanobusa program DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie wspierało Radio ESKA w ramach corocznej wakacyjnej akcji ESKA Summer City. Na antenie radia można było usłyszeć relacje ze wspólnych działań z DAX Sun Patrolem w nadmorskich kurortach. Na bieżąco umieszczano informację z kolejnych miast na Facebooku Dax Sun oraz na www.dax.com.pl, jak również na eska.pl oraz profilach Radia ESKA oraz ESKA TV i na Facebooku Eska.

O akcji informowała również Interia.pl w specjalnej sekcji DAX Sun #OpalamSieBezpiecznie w serwisie Pogoda, gdzie znajdowały się artykuły i porady eksperta na temat bezpiecznego opalania się i ochrony skóry, a także informacje o trasie Melanobusa i aktualnych miejscach jego stacjonowania. Na całej trasie Melanobusa o akcji informowały również bilbordy partnera programu, Ströer.

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas