Reklama

Reklama

10 korzyści płynących z jedzenia bananów

Słodkie, sycące, łatwe do przygotowania… Idealne jako alternatywa dla słodyczy, smaczna przekąska między posiłkami - banany.

Można jednak spotkać się z twierdzeniem, że są zbyt kaloryczne i nie powinny być jedzone przez osoby będące na diecie (jeden średni banan zawiera ok. 114 kcal) - otóż błąd. Spożywając banany w rozsądnych ilościach (najlepiej o poranku), dostarczymy sobie wielu niezbędnych witamin, błonnika, a co więcej - poprawimy swoje samopoczucie i dodamy energii na cały dzień!

Reklama

Niezwykłe właściwości bananów:

1. Wzmacniają serce i obniżają cholesterol

Banany są źródłem potasu, dzięki czemu obniżają ciśnienie tętnicze krwi. Regularne ich jedzenie chroni zatem układ krążenia. Posiadają pektyny (prawie tyle, co jabłka), a co za tym idzie - mogą obniżać poziom złego cholesterolu i zapobiegać miażdżycy.

2. Odkwaszają organizm

Zawarte w bananach minerały takie jak: wapń, potas i magnez mają właściwości alkalizujące - neutralizują zakwaszające działanie niektórych produktów mięsnych i ryb. Innymi słowy działają odkwaszająco na organizm.

3. Oczyszczają jelita

"Miotełka" układu pokarmowego - tak potocznie można je nazwać. Wymiatają bowiem zalegające toksyny w jelitach. Ponadto banany posiadają błonnik, który w połączeniu z wodą daje uczucie sytości na dłużej - dzięki temu nie mamy ochoty na ciągłe podjadanie między posiłkami.  Jedząc je przyspieszymy też metabolizm i wspomożemy układ pokarmowy.

4. Opóźniają procesy starzenia i chronią wzrok

Banany zawierają antyoksydanty (przeciwutleniacze) walczące z wolnymi rodnikami powodującymi starzenie się skóry. Jedząc je regularnie możemy w naturalny sposób opóźnić te procesy oraz przeciwdziałać rozwojowi chorób takich jak np.: nadciśnienie i miażdżyca. Owoce te dostarczają też beta-karotenu, odpowiedzialnego m.in. za prawidłowe funkcjonowanie wzroku i spowolnienie powstawania zmarszczek.

5. Zdrowe włosy i paznokcie

Cynk - występujący w śladowych ilościach w naszym organizmie, odpowiada m.in. za prawidłową pracę wielu narządów. Wpływa też na poprawę odporności, pobudza pracę  trzustki i tarczycy, a także działa korzystnie na kondycję włosów i paznokci. Chcąc wzbogacić codzienną dietę o ten pierwiastek warto jeść banany, gdyż są one jednym z najbogatszych jego źródeł.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje