5 nawyków, które sprawiają, że jesteś odbierany jako amator
Czy kiedykolwiek widziałeś swojego współpracownika, który zachowuje się nieprofesjonalnie i zadawałeś sobie pytanie jak utrzymuje się on na swoim stanowisku? Czy zastanawiasz się dlaczego odstajesz od innych, mimo że posiadasz odpowiednie wykształcenie i doświadczenie? Mimo, że mogą istnieć inne przyczyny, dla których nie możesz awansować, to może się okazać, że przejawiasz zachowania, które mogą hamować twój rozwój. Oto 5 nieprofesjonalnych nawyków, które mogą blokować twoją drogę do sukcesu.
Znasz to bardzo dobrze, ponieważ robisz to nawet się nad tym nie zastanawiając. Kiedy się z kimś nie zgadzasz, to do akcji wkracza twój instynkt i zaczynasz reagować oczami myśląc, że robisz to dyskretnie. Jednak może się okazać, że twój przełożony to zauważył. Może ci o tym nie powiedzieć, jednak będzie odbierał to jako brak zaangażowania, co przyczyni się do braku awansu. Jeśli jakaś decyzja cię zdenerwowała, to najlepszym rozwiązaniem jest rozmowa z daną osobą.
Takie powiedzonka mogą być na miejscu z kolegami z pracy, jednak ostatnią rzeczą jaką twój przełożony chce usłyszeć jest „wiesz jak jest” lub „tak właśnie mają się sprawy z XYZ”. Takie stwierdzenia powodują, że może się wydawać, że masz niepochlebne opinie o firmie. Jeśli musi paść jakaś decyzja, która jest problematyczna, to przeanalizuj ją i przedyskutuj możliwe rozwiązania problemu z przełożonym.
Według mnie...
Oczywiście dobrze jest kiedy dzielisz się swoimi opiniami ze swoim szefem, jednak ciągłe powtarzanie „według mnie” sprawi, że będziesz sprawiał wrażenie jakbyś nie chciał być częścią zespołu. Pokazuje to także, że nie jesteś gotowy na awans. Tak czy inaczej, lepiej będzie jeśli po prostu wyrazisz swoją opinię.
Nie ma szybszej drogi do nadania sobie łatki outsidera niż zwracanie się do członków zespołu „hej ty”. Nawet jeśli się z czymś nie zgadzasz lub chcesz coś poprawić, to najlepszym sposobem na wprowadzenie zmian jest wyrobienie sobie pozycji w grupie tak, aby wspólna praca miała wpływ na pozytywne wyniki.
”&*#$@!”
Mimo że podpowiada nam to zdrowy rozsądek, to zaskakujące jest jak wielu profesjonalistów uważa, że przeklinanie w miejscu pracy nie jest czymś nieodpowiednim. Nieważne jak bardzo luźne są stosunki w twojej firmie, to przeklinanie w biurze jest traktowane jako zachowanie bardzo nieprofesjonalne. Pamiętaj, że to nie przekleństwa obracają się przeciwko tobie, tylko to w jaki sposób się wypowiadasz.