Reklama

Reklama

Awokado: Dla zdrowia komórek

Jest owocem idealnym i dla dzieci, i dla dorosłych. Awokado wydaje się mieć tak dużo cennych dla zdrowia właściwości, że rezygnowanie z niego, wydaje się być decyzją wielce pochopną.

Witaminy, w które obfituje awokado to: A, C, E - pełnią rolę przeciwutleniaczy. Dają nam ochronę komórek, spowalniają proces ich starzenia, wykazują działanie przeciwnowotworowe. W ofercie tej zielonej, w kształcie gruszkowatej, rośliny znajdziemy również witaminy z grupy B.

Reklama

Osoby będące na dietach niskoenergetycznych najczęściej unikają tłuszczu w swoim menu. Warto wiedzieć, że w średniej wielkości awokado jest około 40 gramów tłuszczu. Jest to jednak tłuszcz dobroczynny dla zdrowia, bogaty w kwasy omega 3 i omega 6, który warunkuje prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Awokado pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu. Polecane jest osobom cierpiącym na stany zapalne żołądka i jelit. Ma zdolność poprawy wchłaniania substancji odżywczych. Praktyczna wskazówka: jeśli zjadamy jednorazowo ½ owocu, warto w tej drugiej części zostawić pestkę - spowolni ciemnienie miąższu. Jeśli awokado wkroimy do sałatki dłużej zachowa kolor, jeśli wrzucimy do niej również niejadalną pestkę, a owoc skropimy sokiem z cytryny.

Dowiedz się więcej na temat: awokado

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje