Reklama

Reklama

Ćwiczenia aerobowe poprawiają florę bakteryjną w jelitach

Nasz mikrobiom jest kluczowy dla naszego zdrowia. Na jego stan wpływa codzienne menu, ale i styl życia. Z przeprowadzanych badań wynika bowiem, że bardzo pozytywny wpływ ma także regularne ćwiczenie. Zwłaszcza bieganie, jazda na rowerze czy chociażby taniec.

Z najnowszych badań wynika, że nie tylko dieta bogata w błonnik i fermentowaną żywność ma dobry wpływ na zróżnicowanie korzystnych bakterii, ale i aktywność fizyczna. I nie muszą być to częste i do tego wykańczające treningi.

Reklama

Badanie przeprowadzone na kobietach, które oddawały się ćwiczeniom o umiarkowanej intensywności przez trzy godziny tygodniowo wykazało podwyższony poziom bakterii Faecalibacterium prausnitzii, Roseburia hominis i Akkermansia muciniphila w porównaniu z osobami, które nie uprawiały żadnego sportu. W innym badaniu przeanalizowano mikrobiomy 40 zawodowych graczy rugby. Porównano je z grupą osób w podobnym wieku o wysokim i niskim indeksie masy ciała (BMI). Badanie wykazało jednoznacznie, że różnorodność mikrobiomu u atletów była znacznie większa.

Co ciekawe jelita, nazywane niekiedy "drugim mózgiem", bardzo pozytywnie reagują na trening aerobowy - bieganie, taniec, jazda na rowerze. Co więcej korzystne zmiany następują niezależnie od wieku, spożycia tłuszczu i węglowodanów. Badania wskazały jednoznacznie, że ćwiczenia aerobowe mają korzystny wpływ na mikroflorę, zarówno pod względem zwiększonej liczby pożytecznych bakterii, jak i ogólnej różnorodności.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje