Reklama

Reklama

Dieta Kliniki Mayo

Chcesz schudnąć jedz jajka i surówki. Tak brzmi reguła diety Kliniki Mayo.

Klinika Mayo zajmuje się leczeniem otyłości i stworzyła w tym celu oryginalny program. Dieta Mayo bazuje na dwóch głównych produktach odchudzających: jajach i warzywach.

Jaja to podstawa
Jaja dostarczają dużej ilości białka bardzo wysokiej jakości. Białko jaja uznawane jest za wzór proteiny. Nasz organizm przyswaja je prawie w 100proc. Duża porcja białka sprzyja aktywowaniu przemiany materii, uaktywnia szlaki metaboliczne i ułatwia spalanie tłuszczów. Jajo bogate jest również w składniki mineralne. Należy jednak pamiętać, że w jednym jaju zawarta jest aż 250mg cholesterolu. Taka wielkość stanowi dzienne zapotrzebowanie dorosłego człowieka na ten składnik.

Reklama

Warzywa

W Diecie Kliniki Mayo drugim składnikiem o fundamentalnym znaczeniu są warzywa. Dostarczają one niezbędnych witamin i minerałów. Składniki te są konieczne, aby procesy metaboliczne mogły przebiegać z właściwą szybkością i efektywnością. Warzywa są także skarbnicą błonnika, który warunkuje prawidłową perystaltykę jelit, ułatwia wypróżnianie i pozbywanie się toksyn. Usuwa z organizmu wolne rodniki, metale ciężkie i kwasy. Błonnik odgrywa jeszcze jedną bardzo ważną funkcję w diecie osób odchudzających się. Po spożyciu włókno pokarmowe pęcznieje w żołądku, przez co zmniejsza uczucie głodu.

Menu na tydzień

Dieta trwa dwa tygodnie, a szczegółowe menu zaplanowane jest na 7 dni. Kuracja jest bardzo skuteczna, ale niestety dość monotonna, bo przez siedem dni pierwszego tygodnia należy jeść te same produkty spożywcze. Przez cały drugi tydzień menu jest nieco zmodyfikowane w stosunku do pierwszego tygodnia, ale znowu każdego dnia na talerz trafia to samo.

Obowiązkowe zasady

Dieta Kliniki Mayo ma swoje nadrzędne zasady. Codziennie należy zjeść 4-6 jajek i wypić 2 litry płynów. Może to być woda mineralna, herbatki ziołowe, kawa lub słaba herbata. W czasie kuracji odchudzającej należy unikać soli, cukru, pełnotłustych produktów mlecznych, roślin strączkowych, owoców i alkoholu. Z warzyw polecane są: sałata, marchew, brokuły, ogórki, pomidory. W celu osiągnięcia lepszego efektu odchudzającego z menu wyeliminować warto ziemniaki, tłuste mięsa, słodycze, soki owocowe i napoje gazowane.

7 dni pierwszego tygodnia:

Śniadanie: 2 jajka na twardo, filiżanka czarnej kawy.
Obiad: 2 jajka na twardo, 200 g warzyw gotowanych.
Kolacja: 2 jajka na twardo lub 150 g pieczonego mięsa, główka sałaty z sokiem z cytryny.

7 dni drugiego tygodnia:

Śniadanie: filiżanka czarnej kawy, kromka chrupkiego pieczywa.
Obiad: 150 g mięsa smażonego, filiżanka tartej marchewki z sokiem z cytryny.
Kolacja: 2 jajka na twardo lub 100g chudej szynki, 150 g chudego jogurtu.

Żyj zdrowo i aktywnie
Dowiedz się więcej na temat: diety | warzywa | jaja | menu | dieta

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy