Reklama

Reklama

Jajo w roli główniej

Jajka – niemal idealny produkt spożywczy. Są skarbnicą wzorcowego, pełnowartościowego białka zawierającego wszystkie niezbędne aminokwasy. Żółtko jaj obfituje z kolei w cenną dla oczu luteinę i ważny dla prawidłowego przebiegu wielu procesów życiowych beta-karoten. Znudziła ci się klasyczna jajecznica i jajka na miękko - mamy kilka banalnie prostych sposobów na urozmaicenie potraw na bazie jaj.

Jaja są wyjątkowo cenne odżywczo. Zawierają witaminy rozpuszczalne w tłuszczach: A, D, E i K oraz szereg kluczowych dla dobrej pracy układu nerwowego witamin z grupy B.

Reklama

Są też skarbnicą wielu ważnych składników mineralnych, w tym: fosforu, potasu, wapnia, sodu, magnezu, żelaza, miedzi, cynku i selenu.

Warto szukać nowych sposobów na ich serwowanie, a także ożywić klasyczne połączenia smaków.

Jajka sadzone w papryce

Chyba każdy z nas jadł, choć raz, sadzone jajko. Czasem dla urozmaicenia menu wcale nie potrzeba niezwykłych umiejętności ani wyszukanych produktów. Czerwona i zielona papryka będą doskonale kontrastowały z biało-żółtym jajem. Dorodne okazy papryki myjemy i kroimy w krążki, około 6-8 milimetrowej grubości. Wybieramy te o największej średnicy, układamy na rozgrzanej patelni, a do środka każdego krążka wbijamy jajko. Czekamy, żeby się ścięło i serwujemy z grzankami.

Jajecznica z pomidorami

Klasyczna jajecznica już ci się przejadła? Warto dodać do niej na przykład pomidory. Na rozgrzaną patelnię dajemy łyżeczkę masła i pokrojone w kostkę pomidory (dla dwóch osób wystarczą dwie sztuki). Przykrywamy pokrywką i dusimy nie dłużej niż pięć minut. W tym czasie do miseczki wybijamy cztery jajka i dokładnie je roztrzepujemy, na przykład przy użyciu widelca. Całość wlewamy do podduszonych pomidorów i dokładnie mieszając smażymy dwie-trzy minuty. Już na talerzu posypmy jajecznicę drobno posiekaną natką pietruszki.

Pasta jajeczna

Proste w przygotowaniu smarowidło do pieczywa to doskonała alternatywa dla wędlin i serów. Ugotowane na twardo cztery jaja obieramy ze skorupek i wkładamy do szklanej miski. Rozgniatamy je widelcem, dodajemy 4-5 łyżeczek jogurtu naturalnego, szczyptę soli himalajskiej, trochę świeżo mielonego pieprzu i drobno posiekany szczypiorek. Dokładnie mieszamy i serwujemy z bagietką.

Dowiedz się więcej na temat: jaja

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje