Reklama

Reklama

Jak bezpiecznie schudnąć na diecie niskoenergetycznej?

Zrzucenie kilku lub nawet kilkunastu kilogramów to duże wyzwanie. Jeśli w dodatku nie lubimy ćwiczyć, a zależy nam, by schudnąć zdrowo i bez efektu jojo to dobrym wyborem może być dieta niskoenergetyczna. Podpowiadamy na czym ona polega i jakie produkty powinna zawierać.

Na czym polega dieta niskoenergetyczna?

Reklama

Podstawą diety niskoenergetycznej jest zmniejszenie dziennej dawki kalorii o 500-1000 kalorii w stosunku do zapotrzebowania energetycznego organizmu. Menu powinno być skomponowane w taki sposób, by dostarczyć odpowiednią dla indywidualnych czynników (płci, wieku, wzrostu, wagi) ilość białka, witamin i składników mineralnych przy jednoczesnej redukcji tłuszczów oraz prostych węglowodanów. Zbilansowane i dobrze opracowane posiłki po ok 6 miesiącach pozwolą nie tylko na zmniejszenie masy ciała średnio o ok. 8%, ale także pomogą utrzymać efekty na długi czas, bez efektu jojo.

Dozwolone produkty w diecie niskoenergetycznej

Wśród składników, niezbędnych do skomponowania menu w diecie niskoenergetycznej przeważają chude produkty nabiałowe (twaróg, mleko), mięso z piersi kurczaka i indyka, jajka oraz duża ilość warzyw. Z owoców warto sięgnąć po jabłka, grapefruity i pomarańcze, które mają małą zawartość łatwo przyswajalnych węglowodanów (niski indeks glikemiczny). W niewielkich ilościach, dozwolone są tłuszcze roślinne, ziemniaki, pieczywo pełnoziarniste oraz kasze. W okresie trwania diety zdecydowanie należy zrezygnować z produktów o dużej zawartości tłuszczów i cukrów prostych.

Na zakazanej liście są tłuste mięsa, potrawy mączne oraz napoje słodzone i alkoholowe. Dania przygotowywane  są w wersji  gotowanej (również gotowanie na parze) lub pieczone.

- Dieta niskoenergetyczna powinna  się  składać  z 15-30% białka, 25-35% zdrowych tłuszczy oraz 40-55% węglowodanów z wykluczeniem cukrów prostych. Komponując swoją dietę warto zadbać o to, aby posiłki były spożywane co ok 3 godziny. Pozwoli to zwiększyć efekt termogenezy poposiłkowej, czyli okresowego wzrostu natężenia przemiany materii i wydatków energetycznych związanych z trawieniem, wchłanianiem oraz transportem składników odżywczych - powiedziała Paulina Jabłonka, dietetyk Maczfit.

Dobre rozwiązanie

Wprowadzenie w życie zasad zdrowego żywienia oraz zbilansowanej diety nie należy do najłatwiejszych zadań, zwłaszcza kiedy brakuje nam czasu lub odpowiedniej wiedzy.  Jeśli zależy nam na dotarciu do wytyczonego celu, warto skorzystać z profesjonalnego cateringu dietetycznego, którego sztab wykwalifikowanych dietetyków przygotuje dopasowany do danej osoby i jej preferencji jadłospis na cały tydzień.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje