Jak szybko i efektywnie spalić 500 kalorii?

Nie od dziś wiadomo, że najlepiej ćwiczyć minimum trzy razy w tygodniu i trzymać się tego planu przez całe życie. Jednak rzeczywistość bywa brutalna i zdarza się, że na dwa miesiące przed wymarzonymi wakacjami, przypominamy sobie, że warto byłoby zrzucić kilka kilogramów.

Na długie spacery (choć te zawsze będą miłym dodatkiem) i aktywność fizyczną o umiarkowanej intensywności nie ma już czasu. Ale sytuacja nie jest beznadziejna - oto ćwiczenia, dzięki którym szybko spalisz nawet 400 (i więcej!) kalorii. Jeden trening nie potrwa zaś dłużej niż 50 minut.

Tabata

Reklama

Od kilku lat w klubach fitness triumfy święci tabata - intensywny trening interwałowy. Aby skorzystać z jego dobrodziejstw, nie potrzebujemy karnetu na siłownię. Wystarczy mata, dostęp do Internetu i... sporo samozaparcia.

Oryginalnie jeden trening tabaty powinien trwać zaledwie 4 minuty. Przez 20 sekund wykonujemy bardzo energiczne ćwiczenia, by następnie odpoczywać/zmieniać pozycję przez 10 sekund. Taki cykl interwałowy powtarzamy 8 razy.

Aby ćwiczenia były skuteczne, musimy pamiętać o dokładnej rozgrzewce angażującej całe ciało (najlepiej, by trwała co najmniej 10 minut).

Tabata zaliczana jest do aktywności o bardzo wysokiej intensywności. Dlatego powinniśmy ćwiczyć ją maksymalnie 3 razy w tygodniu. Podczas dobrze wykonanej tabaty możemy spalić więcej niż w trakcie półgodzinnego biegu.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje