Kilka sposobów, by zwiększyć moc mózgu

Będziesz szybciej się uczyć, łatwiej zapamiętywać, mieć pełną pomysłów głowę. Umożliwią ci to kuracje i drobne zabiegi odmładzające mózg.

Czy wiesz, że mózg - chociaż jest niezwykle skomplikowaną strukturą - pracuje tak jak mięsień? Jego kondycja zależy m.in. od tego, czy jest odpowiednio odżywiony, dotleniony, a zwłaszcza wytrenowany. Im częściej go używasz, wykonując jakąś intelektualną gimnastykę - czytasz książkę, rozwiązujesz krzyżówkę, uczysz się obcego języka, zapamiętujesz nowe informacje - tym sprawniej działa. Ale też podobnie, jak inne organy, np. serce, z wiekiem starzeje się i słabnie.

Reklama

Na szczęście są sposoby na spowolnienie tego procesu i odmłodzenie swojego mózgu. Zastosuj odpowiednią, bogatą w kwasy omega i antyoksydanty dietę, naucz się prawidłowo oddychać, medytuj, zadbaj o spokojny sen, codzienną aktywność, także fizyczną. Na efekty takiego liftingu nie będziesz długo czekać.

3 drinki pobudzające

Zielona herbata

Wypijaj 2-3 filiżanki zielonej herbaty codziennie, a twój mózg zacznie pracować na wysokich obrotach. Nie będzie przed tobą zbyt trudnych zadań. Zielona herbata ma właściwości pobudzające, ale tylko, gdy parzysz ją krócej niż 3 minuty. Wtedy organizm odczuje działanie teiny. Zalej herbatę wodą o temp. ok. 70ºC. Możesz zaparzyć też w przezroczystym dzbanku herbatę w postaci kulki. Listki i kwiat rozwiną się pod wpływem wody, np. Big-Active Artistic Green Flower Tea

Smoothie z warzyw

Na poprawę pamięci pomoże picie kilka razy w tygodniu schłodzonego napoju sporządzonego ze zmiksowanych warzyw oraz owoców. Dostarcza mnóstwo witamin i minerałów, które są źródłem antyutleniaczy, chroniących komórki mózgu. Niech bazą tego koktajlu będą zielone warzywa: szpinak, jarmuż, seler naciowy oraz owoce, np. banany.

Ciepła woda

A by twój mózg już od rana sprawnie pracował, organizm musi być odpowiednio nawodniony. Nawet niewielki niedobór płynów wpływa niekorzystnie na jego pracę i osłabia zdolności intelektualne. Od wody zależy bowiem przewodzenie impulsów nerwowych, a tym samym szybkość twojego myślenia. Od kolacji do śniadania może upłynąć nawet 12 godzin, bez uzupełniania płynów. Dlatego zaczynaj dzień od wypicia szklanki ciepłej wody, np. z sokiem cytrynowym.


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje