Reklama

Reklama

Mleko migdałowe

Choć w rzeczywistości nie jest mlekiem a napojem mlecznym otrzymanym z migdałów i wody, doskonale sprawdza się jako alternatywa dla mleka pochodzenia zwierzęcego. Co zyskamy, włączając ten płynny specjał do jadłospisu?

Jeszcze w latach 80. i 90. słysząc słowo "mleko" automatycznie myśleliśmy o mleku krowim. Dziś nie cieszy się już ono taką popularnością, straciło silną pozycję monopolisty. Coraz częściej słyszymy o alergiach i dyskomforcie trawiennym związanym z jego spożyciem. Większym zainteresowaniem cieszą się za to mleka roślinne, a wśród nich szczególnie mleko z migdałów.

Trzeba wiedzieć, że nie jest ono odkryciem współczesnych wegan czy wegetarian. Mleko migdałowe było stosowane już w średniowieczu, zwłaszcza w okresie postów, w trakcie których zakazywano spożywania produktów zwierzęcych. W ostatnich latach zyskało jednak zdecydowanie szerszą rzeszę fanów. Jest powszechnie dostępne i chętnie stosowane jako dodatek do kawy, porannej owsianki czy deserów.

Wartości odżywcze


Główny składnik - migdały, obfitują w szereg wartości odżywczych. Nie możemy jednak przełożyć ich wyprost na właściwości mleka migdałowego. Ono jest produktem przetworzonym, rozcieńczonym wodą. Powstaje z migdałów pozbawionych skórki, więc ma zdecydowanie mniejszą zawartość witamin i innych składników odżywczych. Jest praktycznie pozbawione błonnika i ma mniej przeciwutleniaczy niż całe migdały. Ma jednak sporo atutów zdrowotnych. Jest niskokaloryczne i nie zawiera laktozy.

Reklama

Jest źródłem witaminy D, witaminy młodości: E oraz witamin z grupy B. Zyskamy z niego również wapń, magnez, potas cynki i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Dowiedz się więcej na temat: mleko migdałowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje