Reklama

Reklama

Naturalne suplementy pełne witaminy C

Zima jest porą roku, w której łatwo o wszelkiego rodzaju przeziębienia i infekcje. Dlatego dzieci warto zaopatrzyć nie tylko w ciepłe swetry, rękawiczki i czapki, ale także zadbać o odpowiednią dietę! Najlepsza będzie taka, która jest bogata w witaminę C.

Rola witaminy C w organizmie Witamina C podnosi odporność naszego organizmu, pomaga w gojeniu ran oraz działa antytoksycznie.

Reklama

Skutkiem niedoboru witaminy C jest apatia, zmęczenie, brak apetytu, zwiększona łamliwość kości.  

Prawdopodobieństwo przedawkowania tej witaminy jest małe, ponieważ jej nadmiar jest wydalany wraz z moczem. Można ją znaleźć niemalże we wszystkich owocach i warzywach.  

Bogate źródła witaminy C

Owocem, który słynie z tego, że zawiera dużą ilość witaminy C, są czarne porzeczki. W 100 g znajduje się 181 mg witaminy C. Jest to czterokrotnie większa ilość niż w pomarańczach. Pomimo tego, o owocach cytrusowych nie powinniśmy zapominać.

W sezonie zimowym są one  ważnym elementem diety małego dziecka. Sok wyciśnięty z całej pomarańczy zawiera 53 mg witaminy C. Warto tutaj wspomnieć, że pomarańcze w okresie zimowym mają więcej witaminy C, ale mniej błonnika, w okresie letnim jest odwrotnie.  

Kolejny owoc bogaty w witaminę C to kiwi. Pokrywa ono 100 proc. dziennego zapotrzebowania na kwas askorbinowy. W 100 g znajdują się 93 mg witaminy C.

W kiwi obecny jest także potas, który zapobiega senności i apatii -  a zimą o brak energii nietrudno.  

Wspominając o witaminie C, naganną rzeczą byłoby nie wspomnieć o warzywach, które są bombą witaminową. Brokuły - jedno z najzdrowszych warzyw na świecie, zawiera moc witaminy C.

Przygotowując brokuły dzieciom, pamiętajmy, że brokuł traci mniej składników odżywczych, jeśli jest gotowany na parze, a nie w wodzie.  

Kolejnym zdrowym warzywem, które można zaliczyć do grupy bogatych w witaminę C jest papryka. Posiada ona 242,5 mg tej witaminy. Najwięcej kwasu askorbinowego jest w czerwonej papryce.

Natka pietruszki również stanowi jej bogate źródło. Już niewielka jej ilość zapewnia połowę dziennego zapotrzebowania na tę witaminę.  


Autor: Paulina Chmielarz Psycholog z Centrum Zdrowia Dziecka Pegaz w Słupsku  

Link źródłowy: http://www.klubrodzica.com/naturalne-suplementy-pelne-witaminy-c-czyli-jakich-produktow-moze-zabraknac-diecie-dziecka-zima/

Dowiedz się więcej na temat: naturalne suplementy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje