Reklama

Reklama

Nowalijki kluczem do pięknej sylwetki na wiosnę

Wraz z pierwszymi, wiosennymi promykami słońca nabieramy większej chęci na posiłki pełne świeżych warzyw. Podpowiadamy jak przygotować z nich lekkie i smaczne dania, by nadprogramowe po zimie kilogramy zniknęły w mgnieniu oka.

Na straganach pojawiły się już nowalijki. Są pyszne i niskokaloryczne. Mogą stanowić samodzielną przekąsek lub dodatek do dania głównego. Czy jedliście już pieczoną rzodkiewkę? Nie - to czas najwyższy spróbować!

Czym są nowalijki i jak odpowiednio przygotować je do spożycia?

Reklama

Nowalijkami nazywamy pierwsze, wiosenne warzywa. Należą do nich: ogórek, sałata, nać pietruszki, rzeżucha, pomidor, szczypior, dymka, rzodkiewka i młoda marchew.

 - Warzywa uprawiane w szklarniach mają obniżoną zawartość witamin i minerałów porównaniu do tych z pola. Jest ich mniej ze względu na brak bezpośredniego kontaktu ze słońcem. Ograniczony dostęp do promieni słonecznych wpływa także na mniej intensywny zapach i smak, warzyw szklarniowych w porównaniu do gruntowych. Ponadto uprawiane w warunkach szklarniowych warzywa nawożone są nawozami mineralnymi, głównie azotowymi, które mogą się w nich kumulować. Aby pozbyć się resztek nawozów z warzyw należy je dokładnie umyć. Ponieważ azotany i azotyny rozpuszczają się w wodzie może pomóc również ich moczenie czy gotowanie. Usunięciu azotanów sprzyja również obieranie nowalijek. - mówi Paulina Barros, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje