Reklama

Reklama

Owocowe smoothie - spożywaj je z umiarem

Smoothie to niewątpliwie dietetyczny hit. W przeciwieństwie do soków tłoczonych na zimno, zachowują one pełnię swoich wartości. Dietetyk Marisa Moore zaleca, aby w komponowaniu koktajlu zachować balans między ilością warzyw i owoców, tak, aby nie zrujnować diety.

Zmiksowana mieszanka owoców i warzyw to doskonały pomysł na przemycenie do swojej diety sporej porcji warzyw i owoców. Jednak, jak wskazuje dietetyk Marisa Moore, należy pamiętać, że kalorie w płynie to wciąż kalorie.

Reklama

- Większość z nas uwielbia smak owoców, zatem dodajemy do smoothie banana, ananasa, mango, brzoskwinie - oczywiście wszystkie te składniki są bardzo zdrowe. Ale są to tylko owoce, które są bardzo szybko trawione, co powoduje, że znacznie szybciej będziemy odczuwać głód - podkreśla na łamach "NY Mag" Moore.

W komponowaniu różnorodnych smaków koktajli nie trzeba rezygnować z owoców, jak przekonuje dietetyk, ale należy je traktować raczej jako coś, co wzbogaci i osłodzi smak smoothie. Zatem owoce powinny stanowić mniejszość i być jedynie dodatkiem.Dietetyk zachęca, aby bazą smoothie były różnorodne warzywa, które pozwolą zaspokoić głód, a równocześnie nie będą tuczące. Owoce np. banan albo winogrona, traktujemy raczej jako zdrowy "słodzik".

Moore przekonuje również, że w smoothie powinna znaleźć się solidna porcja protein, np. jogurt grecki, co pozwoli na dłużej zachować uczucie sytości.

Jeśli smoothie spożywamy na śniadanie, warto do niego dodać trochę zdrowych tłuszczów. Doskonałym pomysłem jest zmiksowanie awokado.- Awokado nadaje mieszance kremowej konsystencji, sprawi, że dłużej pozostaniemy syci, poza tym jest niezwykle bogatym źródłem zdrowych tłuszczów" - wyjaśnia Moore. (PAP Life)

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje