Reklama

Reklama

Pięć par pokarmów, które jedzone razem zdziałają cuda!

Kurkuma, awokado czy pomidory to produkty znane ze swoich prozdrowotnych właściwości, bogate w zdrowe tłuszcze, witaminy i mikroelementy. Nie wszyscy jednak wiedzą, że jedzone "w parach" jeszcze skuteczniej odżywiają organizm i pomagają zapobiegać chorobom.

Takie prozdrowotne kombinacje nie tylko doskonale smakują, ale są prawdziwą witaminową bombą i warto sięgać po nie jak najczęściej. Oto pięć par pokarmów, które jedzone razem, potrafią zdziałać cuda! 

Ryby i wino

Reklama

Ryby to doskonałe źródło zdrowych tłuszczów, szczególnie tych z rodziny omega-3, dobrze przyswajalnego białka oraz witamin A, D, E i tych z grupy B. To również źródło łatwo przyswajalnego żelaza, magnezu, wapnia i jodu. Te wszystkie składniki odżywcze organizm przyswoi jeszcze szybciej, gdy zaserwujesz je z odrobiną wina. W Polsce do ryb podaje się zwykle wino białe, w krajach środziemnomorskich serwuje się je częściej z winem czerwonym - nic dziwnego - to świetne źródło antyoksydantów. 

Antyoksydanty neutralizują szkodliwe działanie wolnych rodników i usuwają ich nadmiar z organizmu - przy okazji usuną również metale ciężkie, które bez wątpienia dostarczysz sobie z porcją ryby. 

Zielona herbata i sok z cytryny

O prozdrowotnych właściwościach zielonej herbaty powiedziano już chyba wszystko - według Japończyków napój ten wspomaga leczenie ponad 60 różnych schorzeń. Zielona herbata ułatwia odchudzanie, chroni przed miażdżycą, zmniejsza ryzyko rozwoju raka, wspomaga układ krążenia. Badania wykazały, że działa podobnie do kofeiny - orzeźwia i pobudza, a nawet usprawnia pracę mózgu. 

Zielona herbata sama w sobie jest już bogatym źródłem antyutleniaczy, ale gdy dodasz do niej kilka kropli soku z cytryny, zadziała jeszcze lepiej! Sok z cytryny wyraźnie zwiększa absorpcję antyoksydacyjną, poprawia też walory smakowe. 


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje