Reklama

Reklama

Pięć powodów, aby codziennie jeść porcję pestek dyni

To zdrowa i smaczna przekąska. Sięgaj po nie częściej!

1. Są bogate w antystresowy magnez - wystarczy 5 łyżek, by zaspokoić całe dzienne zapotrzebowanie organizmu na ten pierwiastek i poczuć się spokojniejszą, mieć bardziej pogodny nastrój, lepiej spać. 

2. To tzw. immunostymulanty, czyli pokarmy pobudzające układ odpornościowy do pracy. Dzięki ich jedzeniu rzadziej przytrafia się przeziębienie czy grypa, a jeśli już do tego dojdzie - choroba jest łagodniejsza i szybciej mija. Odpowiada za to m.in. cynk. 

3. Pęcherz jest bardziej posłuszny - pestki dyni są jednym z pokarmów zalecanych osobom borykającym się z nietrzymaniem moczu, a także stanami zapalnymi pęcherza.

Reklama

4. Spada ryzyko cukrzycy typu 2 - okazuje się, że dzięki jedzeniu pestek dyni krew jest mniej słodka. 

5. Małe ranki i te większe szybciej się goją - stąd zalecenie lekarzy, by jeść pestki dyni przy wrzodach żołądka lub dwunastnicy 


Naj

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje