Reklama

Reklama

Pistacje - inwestycja w zdrowie i urodę

Są bogatym źródłem białka, witamin i minerałów. Poza tym zawierają mnóstwo przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki przeciwutleniaczy. Uwzględnienie pistacji w diecie jest zatem inwestycją w zdrowie i urodę.

Dietetycy stale przypominają, by wzbogacić swój codzienny jadłospis o orzechy. Stanowią one bowiem skarbnicę zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów, a do tego są bardzo sycące, dzięki czemu mogą posłużyć jako zdrowa przekąska dla tych, którzy dbają o linię. 

Reklama

Wśród różnych rodzajów orzechów najzdrowsze są pistacje. Prócz charakterystycznego zielonego koloru i wyrazistego smaku, wyróżniają się one wieloma prozdrowotnymi właściwościami.

Pod koniec 2019 roku uczeni z University of Illinois-Urbana odkryli, że pistacje, obok komosy ryżowej, kaszy gryczanej i soi, są najlepszym źródłem pełnowartościowego białka. 

Zawierają one w sobie aminokwasy, których ludzki organizm nie jest w stanie wytworzyć, a które są niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania. Wspomagają one naturalny proces regeneracji mięśni po wysiłku fizycznym oraz stymulują wydzielanie potrzebnych hormonów. W garści pistacji znajdziemy tyle samo protein, co w dużym jajku.

Oznacza to, że śmiało sięgać po nie mogą osoby aktywne fizyczne oraz te, które starają się zwiększyć ilość białka w diecie. To jednak nie koniec zalet orzechów pistacjowych. 

Dowiedz się więcej na temat: pistacje | orzechy | przekąska

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje