Reklama

Reklama

Przeciwzapalna trzynastka

Jadłospis osób cierpiących na choroby zapalne powinien koniecznie zawierać te składniki.

Gdy jesteśmy atakowani przez patogeny, organizm zwiększa produkcję ciałek obronnościowych. Oznaką walki jest stan zapalny. Jeśli przechodzi w przewlekły, przestaje być korzystny - sprzyja tyciu, przyczynia się do rozwoju chorób, m.in. zespołu metabolicznego. 

Reklama

Lekarze uważają, że miażdżyca też jest chorobą zapalną. Co więcej, na tym podłożu mogą się nawet rozwijać nowotwory! Na szczęście są pokarmy, które działają jak tarcze.

Tłuste ryby

Są doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, zwłaszcza tych najzdrowszych: EPA i DHA. Wprowadź do diety makrelę, śledzia, łososia, sardynki. Twoje ciało rozłoży ich tłuszcz do protektyn - substancji wygaszających zapalenie.

Brokuły

Zawierają mnóstwo działających przeciwzapalnie antyoksydantów i unikalną substancję o nazwie sulforafan. Częste ich jedzenie zmniejsza ryzyko chorób serca i nowotworów.

Awokado

Dostarcza najzdrowszego na świecie tłuszczu - obrońcy zdrowia serca. A także mnóstwo potasu i magnezu oraz antynowotworowe karetonoidy i tokoferole. Ponadto ma specjalny składnik, który sprawia, że już jeden plaster awokado dziennie zmniejsza stan zapalny!

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje