Reklama

Reklama

Siedem rad, by nie puchnąć

W czasie upałów puchną ci nogi lub dłonie? Są na to sprawdzone sposoby.

Obrzęki to skutek zatrzymania wody w organizmie. Latem pojawiają się częściej, bo sprzyja im m.in. wysoka temperatura. Co robić, by im zapobiec?

Ogranicz sól

Zawiera ona chlorek sodu. Gdy jest go dużo, w organizmie gromadzi się woda, powstają obrzęki. Trudno całkowicie usunąć sól z jadłospisu, bo jest jej sporo w gotowych produktach, ale możesz nie używać tej z solniczki. Potrawy doprawiaj ziołami, sokiem z cytryny, chrzanem, octem winnym itp.

Jedz pomidory i arbuzy

Działają moczopędnie. Zawierają też dużo potasu, który reguluje gospodarkę wodną w organizmie. Jego niedobory sprzyjają obrzękom.

Reklama

Pij, nawet gdy nie czujesz pragnienia

Paradoksalnie, by uniknąć gromadzenia wody w tkankach, trzeba regularnie pić, zwłaszcza latem. Dobre nawodnienie nie zatrzymuje płynów, ale pomaga usuwać obrzęki i zapobiega nowym. Najlepiej spełnia to zadanie niegazowana woda mineralna niskosodowa. Pij ją małymi porcjami cały dzień, np. szklankę w ciągu godziny.

Sięgaj po nać pietruszki

To jedna z najbardziej moczopędnych roślin. Sałatka na upał przeciwdziałająca obrzękom: szklankę kaszy kuskus wymieszaj z drobno pokrojonym pomidorem, 2 łyżkami drobno posiekanej natki pietruszki, ząbkiem czosnku. Dopraw sokiem z cytryny.

Na długą podróż załóż rajstopy lub podkolanówki przeciwżylakowe

To ważne zwłaszcza dla osób z żylakami, niewydolnością żylną, zakrzepicą. Dzięki zmiennemu uciskowi na łydki krew szybciej płynie. To przeciwdziała zakrzepom i obrzękom.

Wsiądź na rower

Może być stacjonarny. Gdy nogi są w ruchu, pracuje tzw. pompa mięśniowa, która wspomaga przepływ krwi przez żyły. Wykonuj proste ćwiczenia, takie jak rowerek, nożyce.

Nie opalaj nóg

Pod wpływem ciepła naczynia krwionośne nadmiernie się rozszerzają, krew płynie przez nie wolniej i zalega w żyłach.

Szybki sposób, by przynieść ulgę opuchniętym stopom po całym dniu

To kąpiel w wodzie z dodatkiem octu jabłkowego. Do miski z chłodną wodą dodaj szklankę octu i mocz nogi około 15 minut.

Dobry Tydzień

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy