Reklama

Reklama

Włącz je do swojej diety, będziesz zdrowsza!

Trudno przecenić zdrowotny wpływ migdałów, które zdaniem dietetyków stanowią idealną przekąskę. Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z Pennsylvania State University zachęcą do spożywania migdałów również osoby, które są diecie.

Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z Pennsylvania State University potwierdzają wcześniejsze doniesienia o tym, że codzienna porcja migdałów pozwala zmniejszyć ryzyko chorób serca. Jednak eksperyment wskazał na jeszcze jedną zależność.

Reklama

Naukowcy wykazali, że wśród badanych osób z nadwagą, które codziennie, przez 12 tygodni zjadały porcję migdałów, zauważono znaczne zmniejszenie tkanki tłuszczowej na brzuchu i nogach. Jest to pierwsze badanie, które pokazuje tak istotny wpływ migdałów na nasze zdrowie i sylwetkę.

O zbawiennym wpływie migdałów donosili również naukowcy z Purdue University w Indianie. Specjaliści wskazali, że spożywanie w ciągu dnia niewielkiej ilości migdałów pozwala zmniejszyć głód, dostarcza znacznej dawki witaminy E. Dodatkowo migdały są źródłem zdrowych tłuszczów, a jako wartościowa przekąska nie powoduje wzrostu masy ciała.

"Badanie to wskazuje, że migdały mogą być dobrym pomysłem na przekąskę szczególnie dla tych, którzy mają problemy z nadwagą lub po prostu dbają o swoją sylwetkę" - zauważa dr Richard Mattes specjalista ds. żywienia z Purdue University.

Dodatkowo dr Richard Mattes podkreśla, że owoce migdałowca pospolitego skutecznie hamują głód i zapewniają poczucie sytości na długi czas. Wynika to głównie z dużej zawartości zdrowych tłuszczów, białka i błonnika.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje