Zanim przejdziesz na dietę

Postanowiłaś pozbyć się kilku kilogramów? Zanim zaczniesz odchudzanie, warto się do niego dobrze przygotować. Wtedy łatwiej będzie ci osiągnąć sukces!

Dobrze określ cele

Zanim podejmiesz decyzję o przejściu na dietę, zastanów się, ile chcesz schudnąć i w jakim czasie. Myśl racjonalnie. Nie zakładaj, że zrzucisz 10 kg w miesiąc, bo gdy okaże się, że kilogramy nie znikają zgodnie z planem, szybko się zniechęcisz. Prawidłowe i bezpieczne tempo chudnięcia to od 0,5 do 1 kg tygodniowo. Dobrze określ też moment rozpoczęcia diety. Tak, by w jej pierwsze dni nie wypadły np. święta czy imieninowe przyjęcie u siostry.

Reklama

Mądrze wybierz dietę

Zastanów się, jaka dieta będzie dla ciebie najlepsza. Nie ma takiej, która pozwoli ci schudnąć dużo, w krótkim czasie i utrzymać ten efekt na stałe. Stosując diety-cud jedynie pozbywasz się z organizmu wody, dlatego twoja waga pokazuje mniejszą ilość kilogramów. Znajdź taką, która zawiera produkty, jakie lubisz i nie jest dla ciebie zbyt skomplikowana.

Jeśli czujesz, że nie poradzisz sobie z liczeniem kalorii itp. znajdź w internecie kalkulator kalorii. Zanim zaczniesz, popytaj znajomych, co w danej diecie było dla nich najtrudniejsze.

Zmieniaj nawyki powoli i stopniowo

Zacznij wprowadzać na co dzień nowe zwyczaje. Zmniejsz ilość cukru, jaki wsypujesz do herbaty. Ogranicz sól. Do obiadu, zamiast ziemniaków, ugotuj zdrową kaszę. Jedz więcej warzyw.

Znajdź nowe łakocie

Zrób sobie rachunek sumienia. Co jest największą zgubą dla twoich bioder i ud? Zbyt często jesz fastfoody, uwielbiasz słodycze, a może nie potrafisz odmówić sobie niezdrowych tłustych potraw?

Jeśli chcesz przejść na dietę, musisz o nich zapomnieć, dlatego już teraz zacznij je powolutku eliminować z jadłospisu. Na czas przed dietą znajdź trochę zdrowsze smakołyki np. zamiast batonów zacznij jeść desery z gorzkiej czekolady. Zamiast fastfoodów np. domowe tosty.

Pij wodę zamiast słodkich napojów

Codziennie rano, jeszcze przed śniadaniem wypijaj szklankę ciepłej wody z cytryną. To oczyści organizm. Zacznij też wycofywać z codziennego menu słodkie napoje. Zastąp je niegazowaną wodą mineralną. Powinnaś nauczyć się wypijać około 1,5 do 2 l dziennie.

Zacznij jadać regularnie

W każdej diecie ważne jest regularne jedzenie, zwykle w małych porcjach. Już teraz zacznij spożywać pięć posiłków dziennie, mniej więcej co 3 godz. (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja).

Zastanów się, jakie pory będą najwygodniejsze dla ciebie. Kolacje powinnaś jeść nie później niż na 3 godz. przed snem. A najważniejszym posiłkiem dnia jest pożywne śniadanie. Naucz się je jeść nawet, jeśli nie jesteś rano głodna. Ono podkręca twój metabolizm i daje energię.

Przygotuj ciało do odchudzania

Sama dieta nie wystarczy, by pozbyć się kilogramów. Powinnaś zacząć ćwiczyć. Ale nie czekaj z tym do dnia zero, szczególnie, jeśli do tej pory nie byłaś zbyt aktywna fizycznie. Osłabiony dietą organizm może niezbyt dobrze znieść szok, jakim są intensywne ćwiczenia. Dlatego nie czekaj i zapisz się na zajęcia fitness, basen albo zacznij codziennie wieczorem ćwiczyć w domu. Pamiętaj też, że tłuszcz spalasz nie wtedy, gdy bardzo się męczysz, ale gdy ruch jest regularny i miarowy.

Dowiedz się więcej na temat: śniadanie

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje