Reklama

Reklama

Zatrzymaj rozwój żylaków

O operacji pomyśl na końcu - najpierw wypróbuj inne metody, bez konieczności kupowania drogich leków i maści. To, co najlepsze pochodzi z natury.

Żylaki pojawiają się na nogach u co drugiej dojrzałej pani, bo jesteśmy do nich genetycznie uwarunkowane. Co nie znaczy, że mamy się poddać i czekać, aż jeszcze bardziej się powiększą. Warto wprowadzić w życie plan ratunkowy. Spróbuj!

Reklama

Co zrobić po przebudzeniu

Ćwiczenie stóp: Zrób je, gdy jeszcze leżysz w łóżku. Wyprostuj nogi, a pod kolana podłóż twardą poduszkę, aby stopy były lekko uniesione. Naciągaj palce stóp na zmianę do dołu i do góry. Powtórz 10-15 razy. To ćwiczenie uelastycznia żyły. Wykonuj je codziennie już do końca życia.

Smaruj nogi sokiem z cytryny: Wyciśnij sok z 1/2 cytryny i wetrzyj kolistymi ruchami w obie nogi od stóp do kolan. Pomaga wzmocnić kruche naczynka. Stosuj 2-3 razy w tygodniu przez 1-2 miesiące.

Na czczo pij napój wzmacniający żyły: Do litra wody wrzuć szklankę rodzynek i zagotuj. Zdejmij z ognia i dodaj 4 łyżeczki zielonej herbaty, po 2 łyżeczki miodu i świeżo startego imbiru. Wymieszaj i przykryj gazą. Odstaw na noc. Rano odcedź szklankę i wypij. Ta ilość napoju starczy ci na 4 dni (trzymaj w lodówce). Pij codziennie przez 3 tygodnie.

Co zrobić po południu

Co godzinę wstań z fotela: Przejdź się po pokoju, zrób 3-4 okrążenia. Pochodź na palcach przez 2-3 min. W miarę możliwości zrób kilka przysiadów, opierając ręce np. o oparcie krzesła. Te proste ćwiczenia wykonywane codziennie usprawniają przepływ krwi w żyłach.

Gdy siedzisz, podstaw pod stopy stołeczek (albo 3-4 twarde poduszki): Chodzi o to, by ciężar ciała spoczywał na pośladkach, a nie na udach.

Przez 10-15 min... potańcz (do dowolnej muzyki, np. gdy chodzisz po domu, ścierasz kurze itp.): Taniec wzmacnia mięśnie nóg, krew sprawniej przepływa i żylaki się nie tworzą. Możesz tańczyć tak jak chcesz.

Okład na obrzęki: Do litra letniej wody dodaj 1/2 szklanki octu jabłkowego. Wymocz w tym płynie 2 płaty gazy. Wyciśnij. Owiń gazami obie nogi. Połóż się na kanapie i oprzyj nogi na poduszce. Okład trzymaj 30 min. Stosuj codziennie przez 2-3 tygodnie. Gdy przyjdą upały, także stosuj ten okład profilaktycznie - przynosi ulgę, zmniejsza opuchliznę i obrzęki.

Ćwiczenie stóp: Wykonuj je podczas siedzenia i oglądania telewizji. Unieś delikatnie prawą stopę i zrób 10-15 małych kółek. Powtórz na lewą nogę.

Co zrobić wieczorem

Masaż poprawiający krążenie: Zaczynaj od prawej stopy. Obiema rękami głaszcz przez minutę nogę od kostek do kolan. Potem kolistymi ruchami masuj skórę, też od kostek do kolan, 2-3 min. Nacisk powinien być trochę mocniejszy w okolicy kolan. Powtórz na lewą nogę. Masaż rób codziennie przez miesiąc; uelastyczni żyły, zapobiegnie obrzękom.

Wsmaruj w nogi olejek wzmacniający: Do 2 łyżek oleju słonecznikowego dodaj 10 kropli oleju cyprysowego (7 zł/10 ml). Mieszankę delikatnie wsmaruj w obie nogi - działa chłodząco, poprawia krążenie.

Zrób kąpiel hartującą: Przygotuj miskę z zimną wodą (wystarczy wlać 2 litry). Usiądź wygodnie, ustaw miskę przed sobą i włóż do wody na 15 s., najpierw prawą stopę, potem lewą. Powtórz zabieg 5 razy na każdą stopę. Wytrzyj nogi, załóż skarpetki bezuciskowe. Stosuj co wieczór przez 2-3 tygodnie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje