Dolce&Gabbana

Stefano Gabbana i Domenico Dolce stworzyli jeden z najlepszych domów mody na świecie. Stali się ulubieńcami najsławniejszych i najbogatszych. Ich marka jest zawsze modna i zawsze na czasie.

Stefano Gabbana i Domenico Dolce
Stefano Gabbana i Domenico DolceAFP

Zawodowy i prywatny związek Dolce i Gabbany rozpoczął się na pocz. lat 80. 19-letni Domenico, syn sycylijskiego krawca został wyrzucony ze szkoły projektowania mody za brak postępów w nauce. Stefano, wówczas 23-letni student grafiki w Mediolanie, porzucił właśnie studia. Razem uzbierali 2 mln lirów i założyli firmę projektancką.

Zadebiutowali w 1984 r. na pokazie młodych talentów w Mediolanie. Wzorcami do naśladowania byli dla nich Coco Chanel i Giorgio Armani. Sławę zyskali dzięki sukienkom w stylu lat 50. o wciętej talii oraz wyrazistym garniturom. Marka Dolce&Gabbana zyskłała rozgłos, gdy w 1991 r. Madonna założyła jeden z ich wysadzanych kamieniami gorsetów, satynowy prochowiec, pończochy i podwiązki. Później firma wykonywała kostiumy na jej trasy koncertowe i dotąd ubiera piosenkarkę. Ich klientkami są też Kate Winslet, Angelina Jolie, Kylie Minogue, Whitney Houston, Jennifer Lopez, Demi Moore, Nicole Kidman i inne.

Mężczyźni na ciuchy ze znaczkiem D&G musieli poczekać do stycznia 1990. Doczekali się też najmłodsi - w styczniu 2001 roku do marki Dolce&Gabbana dołączyły kolekcje dziecięce. Dolce&Gabban to oprócz odzieży perfumy i wody toaletowe, okulary, zegarki i buty. Luksusowe Butiki D&G mieszczą się na najdroższych ulicach miast całego świata. Perfumy Dolce&Gabbana to jeden z nielicznych produktów, który można kupić w sieci popularnych sklepów.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas