H&M zamyka sklepy stacjonarne w Polsce. Szwedzkiemu gigantowi grozi bankructwo?
Jedna z najbardziej popularnych na świecie marek odzieżowych zamyka swoje sklepy. Szwedzki gigant od kilku lat notuje ogromne straty, przez co redukuje liczbę sklepów i zwalnia pracowników. W Polsce ma aż 190 lokalizacji, z czego wkrótce może pozostać jedynie garstka.
Spis treści:
H&M zamyka sklepy. Powodem gigantyczne straty finansowe
Popularna i uwielbiana na całym świecie sieciówka - H&M zmuszona jest do likwidacji sklepów stacjonarnych. Szwedzki gigant odzieżowy ostatnimi czasy ma problemy finansowe. Z końcem ubiegłego roku zamknięto już część z nich, wiele osób straciło też pracę. Wszystko to spowodowane jest ogromnymi stratami, które generowane są już od początku pandemii. Na fatalną sytuację finansową ma również wpływ malejąca marża oraz rosnące koszty utrzymania lokali.
Ile sklepów H&M zostanie zamkniętych?
Zobacz również:
- Który naszyjnik założysz? Twój wybór zdradzi, czym kierujesz się w życiu
- Nie stawiaj już na boba! Ta fryzura odmłodzi i doda blasku kobietom 50+
- Potężna śnieżyca zbliża się do Polski. IMGW alarmuje: zawieje i zamiecie śnieżne
- Pobyt w uzdrowiskach droższy od 2025 roku? Rząd zapowiada zmiany w opłatach
Teraz podejmują kolejne kroki mające na celu ratowanie odzieżowego biznes. Liczba sklepów została już zredukowana z 5075 na 4465, a w najbliższym czasie zamkniętych zostanie kolejnych 100.
Według informacji krążących w mediach, w pierwszej kolejności H&M będzie wycofywał się ze sklepów w Niemczech - tam obecnie funkcjonuje ich najwięcej. Na ten moment nie wiadomo jeszcze ile lokalizacji zniknie na terenie Polski.
Czytaj także: Media: Carrefour opuści Polskę po 25 latach
H&M na rynku modowym od 76 lat
H&M Hennes & Mauritz GBC AB to szwedzka marka modowa założona w 1947 roku przez Erlinga Perssona. Pomysłodawca chciał otworzyć sklep z jakościowo dobrymi, a jednocześnie niedrogimi rzeczami. Pierwszy powstał w szwedzkim mieście Västerås pod nazwą Hennes - oferował wówczas ubrania wyłącznie dla kobiet. Po 20 latach funkcjonowania Persson kupił również sieć Mauritz Widforss w Sztokholmie rozszerzając ofertę o artykuły męskie. Od tamtej pory firma nosi nazwę Hennes & Mauritz.