H&M zamyka sklepy stacjonarne w Polsce. Szwedzkiemu gigantowi grozi bankructwo?

Jedna z najbardziej popularnych na świecie marek odzieżowych zamyka swoje sklepy. Szwedzki gigant od kilku lat notuje ogromne straty, przez co redukuje liczbę sklepów i zwalnia pracowników. W Polsce ma aż 190 lokalizacji, z czego wkrótce może pozostać jedynie garstka.

Od początku pandemii zamknięto już setki sklepów H&M. W najbliższym czasie działalność zawiesi kolejne 100
Od początku pandemii zamknięto już setki sklepów H&M. W najbliższym czasie działalność zawiesi kolejne 100KIRILL KUDRYAVTSEV/KIRILL KUDRYAVTSEV/East News

H&M zamyka sklepy. Powodem gigantyczne straty finansowe

Popularna i uwielbiana na całym świecie sieciówka - H&M zmuszona jest do likwidacji sklepów stacjonarnych. Szwedzki gigant odzieżowy ostatnimi czasy ma problemy finansowe. Z końcem ubiegłego roku zamknięto już część z nich, wiele osób straciło też pracę. Wszystko to spowodowane jest ogromnymi stratami, które generowane są już od początku pandemii. Na fatalną sytuację finansową ma również wpływ malejąca marża oraz rosnące koszty utrzymania lokali.

Ile sklepów H&M zostanie zamkniętych?

Teraz podejmują kolejne kroki mające na celu ratowanie odzieżowego biznes. Liczba sklepów została już zredukowana z 5075 na 4465, a w najbliższym czasie zamkniętych zostanie kolejnych 100.

Marka H&M od jakiegoś czasu mierzy się z ogromnymi problemami finansowymi. Zamykając sklepy chce uchronić się przed bankructwem
Marka H&M od jakiegoś czasu mierzy się z ogromnymi problemami finansowymi. Zamykając sklepy chce uchronić się przed bankructwemKIRILL KUDRYAVTSEV/KIRILL KUDRYAVTSEV/East News

Według informacji krążących w mediach, w pierwszej kolejności H&M będzie wycofywał się ze sklepów w Niemczech - tam obecnie funkcjonuje ich najwięcej. Na ten moment nie wiadomo jeszcze ile lokalizacji zniknie na terenie Polski.

H&M na rynku modowym od 76 lat

H&M Hennes & Mauritz GBC AB to szwedzka marka modowa założona w 1947 roku przez Erlinga Perssona. Pomysłodawca chciał otworzyć sklep z jakościowo dobrymi, a jednocześnie niedrogimi rzeczami. Pierwszy powstał w szwedzkim mieście Västerås pod nazwą Hennes - oferował wówczas ubrania wyłącznie dla kobiet. Po 20 latach funkcjonowania Persson kupił również sieć Mauritz Widforss w Sztokholmie rozszerzając ofertę o artykuły męskie. Od tamtej pory firma nosi nazwę Hennes & Mauritz.

Tak działa mechanizm "zajadania" stresu. Nowe ustalenia australijskich naukowców Newseria Lifestyle/informacja prasowa
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas