​Jak będziemy wypoczywać w przyszłości?

Sposób, w jaki podróżujemy i wypoczywamy zmienia się mocno i dynamicznie. Oto najciekawsze trendy branży hotelarskiej!

Blisko 70 proc. podróżujących wybiera obiekty, które dobrze prezentują się na zdjęciach
Blisko 70 proc. podróżujących wybiera obiekty, które dobrze prezentują się na zdjęciach123RF/PICSEL

1. Rozwiązania ekologiczne

Coraz częściej hotele już na etapie budowy wdrażają rozwiązania ekologiczne, takie jak baterie słoneczne na dachu czy specjalne systemy oszczędzania wody i energii elektrycznej w pokojach. To dopiero początek, bo trend ekologiczny stopniowo nabiera tempa.

Troska o środowisko znacząco wpłynie na sposób funkcjonowania obiektów hotelowych w najbliższych latach - przewiduje się, że kolejne kolejne będą inwestowały w naczynia biodegradowalne, a nawet studnie głębinowe. Ekologiczna żywność stanie się standardem, podobnie jak ekologiczne kosmetyki.

2. Go-working

Jednym z ekspertów Hotel Marketing Conference była Karolina Sochaj, dyrektor Hotelu Dębowego Biowellness & SPA w Bielawie, która podziliła się doświadczeniem z zakresu go-workingu. Go-working to połączenie pracy i wypoczynku, zjawisko coraz bardziej popularne na świecie. Okazuje się, że coraz więcej freelancerów odwiedza zaciszne hotele nie w weekendy, ale pomiędzy niedzielą a czwartkiem, kiedy w tego typu obiektach jest stosunkowo spokojnie. To pozwala im skupić się na efektywnej pracy, by po chwili oddać się relaksowi, np. w spa.  

3. Instagramability

Media społecznościowe mają coraz większy wpływ na podejmowanie decyzji konsumeckich. Wedle danych portalu Expedia, blisko 70 proc. procent podróżujących wybiera obiekty, które dobrze prezentują się na zdjęciach. Liczby mówią same za siebie, wymuszając zmianę kierunku myślenia kierowników i osób zarządzających hotelami.

Coraz większy nacisk kładziony jest na oryginalne dodatki i niebanalny wystrój. Można się spodziewać, że podróżowanie w poszukiwaniu wymarzonego i oryginalnego kadru będzie się tylko nasilać.

4. Hotele z motywem przewodnim

Hotele z motywem przewodnim to jeden z najciekawszych trendów w branży. Domki Hobitta wbudowane w zbocza gór w Nowej Zelandii czy Hotel-biblioteka w samym sercu Nowego Jorku, będący spełnieniem marzeń każdego mola książkowego - te oryginalne hotele już teraz biją rekordy popularności na świecie. Tego typu obiekty wzbudzają ciekawość, na stałe pozostając w pamięci gości. Największą kreatywnością wykazali się Szwedzi, tworząc Ice Hotel - co roku od nowa budowany z brył krystalicznego lodu. W środku znajduje się szereg udogodnień typowych dla klasycznie zbudowanych obiektów, takich jak restauracja, bar czy gorąca sauna.

5. Wykorzystanie nowoczesnych technologii

Rozwiązania oparte na rozszerzonej rzeczywistości oraz personel hotelowy składający się z... robotów. Nowoczesne technologie zdominują branżę hotelarską. Wedle przewidywań, przyszłością są inteligentne systemy zarządzania, które znacznie ograniczą rolę czynników ludzkich. Już teraz w niektórych obiektach w kraju można spotkać interaktywne stacje meldunkowe, które pozwolą na samodzielne zameldowanie i wymeldowanie się z hotelu. A to zapewne dopiero początek.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas