Japonia - kraj o najlepszej reputacji
Według nowych badań Japonia pozostaje krajem o najlepszej reputacji na świecie, wynika z indeksu FutureBrand. W pierwszej trójce znalazły się jeszcze Norwegia i Szwajcaria.
Indeks FutureBrand przedstawia globalną percepcję 75 różnych krajów, klasyfikując je według potęgi narodowej "marki". Pośród wielu ocenianych czynników znalazły się m.in. potencjał turystyczny, dziedzictwo i kultura oraz jakość życia. Japonia utrzymała pierwszą pozycję i została okrzyknięta krajem, który cieszy się najlepszą reputacją na świecie. Na podium znalazły się również Norwegia i Szwajcaria.
Japonia była chwalona za "tożsamość i dobrą reputację wśród potencjalnych turystów, odwiedzających, studentów, mieszkańców, konsumentów i inwestorów. Bogata kultura Japonii, która obejmuje korzystną jakość życia, naturalne piękno i dziedzictwo, przyciąga turystów z całego świata" - czytamy w raporcie.
Japonia staje się jednym z najpopularniejszych kierunków turystycznych. Jak wskazuje "The Telegraph" w 1995 roku Kraj Kwitnącej Wiśni odwiedziło skromne 3,3 mln podróżnych, co czyniło go 34. najchętniej odwiedzanym miejscem. Obecnie Japonia zajmuje 12. miejsce, wskazuje raport Światowej Organizacji Turystyki ONZ.
Na tę pozycję Japonia pracowała długo, skutecznie kusząc turystów fascynującymi świątyniami, neonowymi drapaczami chmur, ośnieżonymi górami i piaszczystymi plażami. Jak wskazuje raport, mimo katastrofy w Fukushimie w marcu 2011 r., która przyczyniła się do spadku liczby przybywających turystów, już w 2014 i 2015 r. liczba odwiedzających wzrosła z ponad 8 mln do ponad 13 mln, aby w 2016 r. osiągnąć pułap prawie 20 mln.
Do pierwszej dziesiątki krajów cieszących się najlepszą reputacją według indeksu FutureBrand należą również: Szwecja, Finlandia, Niemcy, Dania, Kanada, Austria, Luksemburg. Tu nastąpiły pewne przetasowania. Zarówno Australia, jak i Wielka Brytania spadły o siedem pozycji odpowiednio do 15. i 19., a USA spadły o pięć miejsc zajmując 12. pozycję.
- Są jednymi z najbardziej zaawansowanych, demokratycznych i różnorodnych krajów na świecie, ale jeśli chodzi o siłę marki i atrakcyjność zarówno dla odwiedzających, jak i inwestorów, ich popularność wciąż spada - czytamy.
Raport FutureBrand wskazał również, że zarówno USA, jak i Wielka Brytania są postrzegane jako coraz bardziej nietolerancyjne.