Musztarda przestaje być „rosyjska”. Ludzie nie chcieli jej kupować
To koniec z musztardą rosyjską. O zmianie nazwy swoich produktów zdecydowały już firmy Prymat i WSP „Społem” Kielce. Od teraz wspomniana musztarda jest sprzedawana pod nową nazwą. W ten sposób firmy reagują na rosyjską inwazję na Ukrainę.
Kolejny etap derusyfikacji sklepowych półek w Polsce trwa. Producenci zmieniają nazwy produktów tak, by te nie kojarzyły się z krajem Putina.
Musztarda już nie jest "rosyjska"
Pod koniec marca WSP "Społem", znany producent majonezów i musztard, poinformował, że "Musztarda Kielecka rosyjska" zmienia nazwę. I tak słowo "rosyjska" zostało zastąpione przez słowo "ostra".
- Przychylając się do sugestii konsumentów podjęto decyzję, aby od tego momentu nosiła ona określenie "ostra". Jej licznych sympatyków pragniemy przy tym zapewnić, że sam produkt pozostanie niezmieniony. Nowa nazwa w sposób bezpośredni nawiązuje do charakteru produktu - informował producent.
Zobacz również: Część produktów marki Kinder wycofana. Powodem salmonella. Co to jest i jakie ma objawy?
Kolejna "rosyjska" staje się "ostrą"
Na taki krok zdecydowała się również firma Prymat.
- Do tej pory musztarda ta była znana konsumentom jako "rosyjska". Dziś nowa nazwa brzmi - "bardzo ostra" i kojarzy się wyłącznie z wyjątkowym smakiem. Zmiana dotyczy jedynie nazwy musztardy, natomiast jej smak, kolor, konsystencja i aromat pozostają dokładnie takie same. Nowa nazwa podkreśla główny walor, jakim jest intensywny i zdecydowanie ostry smak - informuje Prymat.
- Nazwę produktu zmieniamy ze względu na spadek zainteresowania konsumentów produktem pod nazwą "rosyjska" - powiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marta Klęka-Nowa, PR manager w firmie Prymat.
***
Zobacz również: