Najprostszy sposób na awans

Jesteś dobrym pracownikiem, masz doświadczenie, kwalifikacje i umiejętności ale nie awansujesz? Nie znasz "Zasad pracy"!

article cover
INTERIA.PL

Musisz mieć plan
Perfekcyjne wykonywanie obowiązków to nie wszystko, co więcej, jeśli za bardzo skoncentrujesz się na tych obowiązkach, możesz przegapić moment, kiedy firma (branża, w której pracujesz) zacznie zmierzać w innym kierunku a wówczas będziesz o krok za wszystkimi. Rób więc to, co do ciebie należy, ale nie zapominaj o chwili dla siebie - musisz być na bieżąco, wiedzieć, co w trawie piszczy.
Zrób plan swojej ścieżki kariery i ustal strategię działania (ale zgodnie z zasadami, tylko gra fair play), by znaleźć się tam, gdzie zaplanowałaś.
Poznaj reguły
Musisz poznać reguły hierarchii w firmie, a wszystkie działania powinny wyprzedzać twoje obecne stanowisko - mów, ubieraj się, a przede wszystkim myśl tak, jakbyś stała już o stopień wyżej na firmowej drabinie. Musisz przekonać otoczenie, że uczyniłaś już kolejny krok w swojej karierze. Jesteś cały czas oceniana, w związku z tym pod żadnym pozorem nie zapominaj o uśmiechu, zadbaj o właściwy uścisk dłoni, bądź atrakcyjna - miej styl, dzięki któremu cię zauważą. Poza tym nie plotkuj i nie narzekaj - wkrótce awansujesz... przynajmniej według Richarda Templara, autora "Zasad pracy".

A.P. na podstawie książki Richarda Templara "Zasady pracy", Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2007.

INTERIA.PL jest patronem medialnym książki.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas