Ogromne utrudnienia dla klientów mBanku. "Najlepiej wypłać gotówkę"
Oprac.: Łukasz Piątek
Klienci dwóch, dużych banków muszą przygotować się na utrudnienia związane z korzystaniem z bankowości elektronicznej. Mowa o Banku Pekao i mBanku, które na weekend zaplanowały przeprowadzenie prac serwisowych. Jak długo potrwają i które usługi przestaną działać?
Duże utrudnienia dla klientów Banku Pekao
Bank Pekao wydał komunikat, z którego możemy dowiedzieć się, jak długo potrwa przerwa w dostępności do bankowości elektronicznej i które usługi przestaną działać.
"W nocy z 17 na 18 listopada w godz. 23.30-6.00 nie zalogujesz się do serwisu Pekao24, nie skorzystasz z aplikacji PeoPay i platformy eTrader Pekao. Aplikacja PeoPay KIDS także będzie niedostępna - informuje Bank Pekao.
To jednak nie koniec utrudnień dla klientów, ponieważ 19 listopada w godz. 20.00-22.00 nastąpi przerwa w dostarczaniu powiadomień o: autoryzacji, wpływie na konto, zrealizowanych zleceniach stałych, poleceniach zapłaty i zrealizowanych operacjach BLIK (płatność, wypłata gotówki).
"Pamiętaj, aby wcześniej zlecić przelewy lub inne zaplanowane operacje w bankowości elektronicznej. Karty, bankomaty będą działać prawidłowo" - czytamy w komunikacie.
mBank wydał komunikat: wyłączymy bank, wypłać gotówkę
Z kolei mBank zaplanowane utrudnienia dla klientów nazywa "przerwą na rozwój technologii".
"Stale chcemy dostarczać Ci usługi i rozwiązania najwyższej jakości. Z tego powodu musimy modernizować nasze systemy, dlatego w weekend z 18 na 19 listopada br. wyłączymy bank. Wykorzystamy jednak tę okazję do wprowadzenia zmian, które pozwolą nam rozwijać produkty i usługi, z których korzystasz w banku" - czytamy w komunikacje.
mBank informuje również, na jakie utrudnienia należy się przygotować. Od godziny 00.00 do 2.00 klienci mBanku nie zrealizują przelewu na telefon BLIK oraz przelewu ekspresowego. Usługi będą niedostępne w serwisie transakcyjnym i na urządzeniach mobilnych. W godzinach 2.10 - 7.15 nie będzie możliwości płacenia kartą i wypłacenia gotówki z bankomatu. Za zakupy w internecie klienci mBanku nie zapłacą w godzinach 2.10 - 9.00.
Pomiędzy godziną 2.10 - 9.00 nie będzie możliwe zalogowanie się na swoje konto w internecie oraz w aplikacji mobilnej. Ponadto - jak czytamy w komunikacie mBanku: "W tym samym czasie nie złożysz żadnego wniosku".
Podczas przerwy mBank nie będzie miał wglądu w dane klientów związane z bankiem, dlatego w tym czasie nie będzie można zrealizować żadnej operacji. 18 listopada w godzinach 6.55 - 14.00 klienci nie zalogują się do eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych.
mBank wystosował również apel do swoich klientów: "Prosimy, wszystkie ważne przelewy zleć wcześniej. Jeśli masz plany na weekend, najlepiej wypłać gotówkę".