Wielkie ułatwienie dla klientów. Biedronka będzie pierwsza i wprowadzi nowe kody?

Wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych kilku lat w marketach w Polsce pojawią się nowe kody kreskowe 2D, dające możliwość odczytania przez klienta wielu, istotnych informacji o danym produkcie, jak np. kraju, z którego pochodzi, składzie, dacie ważności i oczywiście cenie.

Rewolucja dla klientów. Biedronka jako pierwsza wprowadzi ten patent?
Rewolucja dla klientów. Biedronka jako pierwsza wprowadzi ten patent?Wojciech StróżykReporter

Czym są kody dwuwymiarowe?

Kody dwuwymiarowe, czyli kody 2D będą umieszczane na opakowaniach produktów dostępnych w sklepach i zastąpią obecne, tradycyjne, jednowymiarowe kody. Szacuje się, że cały proces związany z wprowadzeniem nowych kodów zakończy się w 2027 r.

Kody 2D pozwalają na zapisanie i odczytanie informacji, których nie można lub nie da się przedstawić w jednowymiarowych kodach.

Na stronie Międzynarodowej Organizacji GS1, która zarządza systemem GS1 w skali świata czytamy, że: kod 2D przykładowo, może odsyłać do strony WWW danego produktu oraz:

  • strony z promocjami, czy informacjami dla konsumentów,
  • certyfikatami zewnętrznych wystawców,
  • listy potencjalnych alergenów,
  • tabeli wartości odżywczych,
  • sposobu wykorzystania produktu (np. przepisy kulinarne) itp.

Kod GS1 2D można łatwo odczytywać bez użycia skanera. Dzięki temu konsumenci mogą od razu znaleźć wszystkie ważne i interesujące ich informacje.

Polska dołączyła do organizacji GS1 w 1990 r. Do 2005 r. funkcjonowała ona pod nazwą Centrum Kodów Kreskowych, a obecnie jako GS1 Polska.

"Kody 2D mają układ graficzny, który składa się z ciemnych modułów ułożonych w kwadrat na jasnym tle. Ukryte w nich dane tekstowe można odczytać zarówno w poziomie, jak i w pionie. Wystarczy do tego skaner lub aparat w smartfonie" - informuje GS1 Polska.

Biedronka chce wprowadzić kody 2D w Polsce
Biedronka chce wprowadzić kody 2D w Polsce123RF/PICSEL

Biedronka pionierem kodów 2D?

Serwis dlahandlu.pl poinformował, że Spółka Jeronimo Martins Polska, czyli właściciel sieci sklepów Biedronka zadeklarowała swoje poparcie dla decyzji podjętych przez GS1 i Consumer Goods Forum. Zobowiązała się także do podejmowania działań mających na celu przygotowanie polskiego rynku do obsługi kodów 2D.

Tym samym GS1 Polska zobowiązała się udzielić Biedronce wsparcia, w tym możliwość uczestnictwa w projektach pilotażowych, co ma ułatwić przejście przez proces wprowadzania kodów dwuwymiarowych na polski rynek.

Aplikacja Pogoda Interia - sprawdza się!materiały promocyjne
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas