Zakupy przyszłości - jeszcze szybsze i coraz bardziej intuicyjne

Niektórzy zakupy wolą robić przez internet - oszczędność czasu jest też wygodna. Żyjemy szybko i chcemy kupować szybko. "Trend na szybkie zakupy będzie się pogłębiał" - mówi PAP Life Bogdan Łukasik.

Konsument, ceniąc swój wolny czas, chętnie korzysta z nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają i przyspieszają zakupy
Konsument, ceniąc swój wolny czas, chętnie korzysta z nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają i przyspieszają zakupy123RF/PICSEL

Postępujące zmiany demograficzne i nowoczesny, dynamiczny styl życia konsumentów wywierają duży wpływ na trendy na rynku detalicznym. "Klienci oczekują większej wygody i szybkości realizacji zakupów. W najbliższych latach, ze względu na rosnące tempo życia, trend na szybkie zakupy będzie się pogłębiał" - mówi PAP Life Bogdan Łukasik, przewodniczący rady nadzorczej firmy zajmującej się produkcją wyposażenia dla sklepów.

Łukasik zauważa, że już teraz konsument, ceniąc swój wolny czas, chętnie korzysta z nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają i przyspieszają zakupy. "Dostawy do domu, płatności on-line i dostępność zamówień przez Internet to usługi, bez których część współczesnych konsumentów nie wyobraża sobie zakupów" - wylicza Łukasik i zaznacza, że zmianę preferencji determinuje nowe pokolenie.

Według niego, millenialsi to konsumenci przyszłości, wykorzystujący nowoczesną technologię na co dzień. "Internet, rzeczywistość wirtualna czy rozszerzona oraz media społecznościowe to obszary, do których w naturalny sposób młode pokolenie przenosi większość codziennych zajęć, w tym zakupy" - tłumaczy i uspokaja, że nie znaczy to oczywiście, że konwencjonalne sklepy przestaną istnieć - wręcz przeciwnie.

"Mimo rosnącej popularności zakupów on-line, przyszłość to przede wszystkim wzrost znaczenia małych, lokalnych marketów. To je obejmą najbardziej radykalne zmiany - zmniejszy się powierzchnia sklepów, upowszechnią się kasy samoobsługowe i hybrydowe. Dzięki zastosowanym nowoczesnym urządzeniom, takim jak inteligentne półki czy wózki, łatwiej w sklepie znajdziemy to, co chcemy kupić, a system podpowie nam, czego jeszcze możemy potrzebować. Na koniec, dzięki samoobsługowej kasie, oszczędzimy czas w drodze do płatności. W efekcie zakupy przyszłości będą bardziej intuicyjne i znacznie szybsze" - przekonuje. (PAP Life)

PAP life
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas