ALDI z akcją całego dnia „Cichych Godzin” z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu
Artykuł sponsorowany
W ostatnią niedzielę handlową, we wszystkich sklepach ALDI obowiązywały przez cały dzień „Ciche Godziny”. Wydarzenie organizowane we współpracy z Fundacją JiM, inicjatorem „Cichych Godzin” w Polsce, związane jest z obchodami Światowego Dnia Świadomości Autyzmu.
W związku z "Cichymi Godzinami" i w trosce o tych, którzy są wrażliwi na bodźce zewnętrzne, w sklepach ALDI muzyka i komunikaty głosowe zostały wyłączone. Zadbano także o optymalne natężenie światła oraz udostępniono kasę pierwszeństwa dla osób w spektrum autyzmu i ich opiekunów. Sieć ALDI jako pierwsza i jedyna sieć handlowa na codzienne zakupy włączyła się w tegoroczną akcję Fundacji JiM. Pracownicy sklepów okazali wsparcie akcji i kobietom w spektrum poprzez różowe elementy garderoby.
- "Ciche Godziny" to akcja, w której uczestniczymy już od ponad dwóch lat. Jako firma odpowiedzialna społecznie dokładamy starań, aby zaspokajać potrzeby osób w spektrum autyzmu w praktyce i umożliwić im zakupy w komfortowej atmosferze. Tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy okazać nasze wsparcie całej społeczności osób w spektrum oraz dołożyć cegiełkę do kwietniowej kampanii społecznej w temacie świadomości autyzmu, która nadal trwa" - komentuje Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR ALDI Polska.
W tym roku kwietniowe działania Fundacji JiM skupiają się na kobietach w spektrum. Wynika to z potrzeby podkreślenia problemu, jakim są dysproporcje między diagnozą chłopców, a dziewczynek. Działania Fundacji JiM skupiają się także na edukacji od najmłodszych lat, stąd prowadzone w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Lekcje o autyzmie. Fundacja jest również organizatorem spektaklu teatralnego "Zróbmy to razem" z udziałem podopiecznych i ich opiekunów w Teatrze Małym w Łodzi.
- "Ciche Godziny to jedna z tych akcji, która udowadnia, że pewne udogodnienia wprowadzone z myślą o osobach w spektrum autyzmu są z korzyścią dla każdego z nas. Zmiany wprowadzane z myślą o nich są korzystne dla wszystkich tych, którzy w przedświątecznej gorączce chcieliby zrobić zakupy w ciszy i spokoju. Tym bardziej cieszę się i doceniam inicjatywę sieci sklepów ALDI, która jako pierwsza w Polsce zgodziła się w pierwszą handlową niedzielę tego roku, zorganizować "Ciche Godziny" trwające przez cały dzień. To szczególnie ważne dla całej neuroróżnorodnej społeczności, w tym dla osób w spektrum autyzmu"- podsumowuje Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.
Od lutego 2021r. we wszystkich sklepach ALDI, "Ciche Godziny" obowiązują w każdy wtorek od 8:00 do 10:00 oraz w soboty od 18:00 do 20:00. Sieć pomyślała również o udogodnieniach dla kobiet w ciąży i osobach niepełnosprawnych, udostępniając dla nich od kwietnia tego roku całorocznie kasy pierwszeństwa.
O FUNDACJI JiM
Fundacja JiM od 21 lat niesie pomoc osobom autystycznym oraz ich opiekunom. Jej celem jest tworzenie lepszego świata dla osób autystycznych, walka o dostęp do diagnozy i terapii oraz budowanie akceptacji i wsparcie osób dorosłych w spektrum. W Klinice JiM Fundacja diagnozuje dzieci i dorosłe osoby w spektrum autyzmu. Pomoc Fundacji w ciągu roku to m.in. 302 zdiagnozowanych dzieci, 1187 kryzysowych interwencji, 14185 godzin walki o samodzielność. Fundacja JiM jest również organizatorem ogólnopolskiej akcji Ciche Godziny, w której zachęca sieci handlowe oraz sklepy do uwzględnienia potrzeb osób autystycznych, poprzez niwelowanie nadmiernych bodźców (m.in. głośnych dźwięków i intensywnego oświetlenia) oraz do wyjścia naprzeciw ich potrzebom. Tworzy kampanie społeczne budujące wiedzę o autyzmie i uczące zrozumienia dla osób w spektrum.
O ALDI
ALDI w Polsce posiada 258 sklepów i zatrudnia ponad 4000 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi "Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI", bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord - jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl
Artykuł sponsorowany