Zasady zdrowego stylu życia

Zdrowy styl życia, to nie tylko dieta i ćwiczenia. Różne nawyki mogą mieć bardzo znaczący wpływ na nasze zdrowie. Wszyscy wiemy, że palenie i nadmierne spożywanie alkoholu naraża nas na różne choroby. Jednak na nasze ciała wpływają również mniej znane czynniki - jakość snu, samopoczucie psychiczne, stres, niepokój.

Oto kilka ważnych nawyków zdrowego stylu życia, które pomogą zachować zdrowie i poprawić jakość życia.

Dieta

Zbilansowana dieta jest prawdopodobnie najważniejszym elementem zdrowego stylu życia. Dieta musi być zbilansowana - jedz wystarczającą ilość białka, węglowodanów i tłuszczów, aby uzyskać wszystkie niezbędne substancje. Nie zapomnij o witaminach - jeśli ich brakuje, wypróbuj suplementy witaminowe. Unikaj słodkich wysokokalorycznych napojów, staraj się spożywać mniej cukru. Jedz więcej owoców i warzyw, znacznie mniej zbóż i produktów mięsnych.

Większość ludzi uważa, że ​​zdrowa dieta wymaga całkowitego porzucenia słodyczy, ciast i cukru. To jednak nie jest prawda. Zamień niezdrowe słodycze na domowe ciasta. Skorzystaj z letnich smakołyków i użyj jagód i owoców. WorldRecipes ciasta to strona, na której można znaleźć wiele zdrowych przepisów na ciasto.

Sport

Aktywność fizyczna może zapobiec wielu chorobom. Regularna aktywność fizyczna pomaga wzmocnić mięsień sercowy, obniża ciśnienie krwi; podnosi "dobry" cholesterol. Ćwiczenia pomagają zapobiegać cukrzycy, schudnąć, wzmocnić mięśnie, zapobiegać bólowi pleców, osteoporozie i poprawić stan psychiczny. Podczas sportu uwalniany jest hormon szczęścia, endorfina, co poprawia nastrój i naszą opinię o sobie. Poczucie przytłoczenia po treningu jest często określane jako "euforia" i jest stopieniem energii. Sport pomaga przezwyciężyć stres oraz zwalczyć depresję i lęk.

Zaleca się ćwiczyć co najmniej godzinę dziennie. Może to być spacer, praca w ogrodzie lub wchodzenie po schodach. Kiedy zaczynasz ćwiczyć, najważniejsze jest, aby przyzwyczaić się do ciała. Najlepszym sposobem na przekształcenie sportu w hobby jest znalezienie sportu, który lubisz.

Dbaj o właściwą ilość snu

Współczesne tempo i styl życia sprawiają, że wielu się spieszy, dlatego coraz mniej czasu poświęca się na normalny i pełny odpoczynek i sen. Brak snu osłabia metabolizm organizmu, wpływa na układ odpornościowy i hormonalny.

Każdy dorosły musi spać średnio siedem godzin.

Nie pal

Palenie jest bardzo szkodliwe dla zdrowia - nawet jeśli jesz zdrowo i ćwiczysz. Bierne palenie może również powodować poważne choroby - rak płuc, osłabioną odporność, w wyniku czego palacze częściej cierpią na zapalenie płuc, grypę, przeziębienia. Aż 75 % wszystkich chorób układu oddechowego jest związanych z paleniem.

Opanuj stres

Stres i napięcie są codziennymi towarzyszami współczesnego człowieka. Osoba poddaje się dużej ilości negatywnej energii w stresującej sytuacji, ale gdy stres staje się codzienny, zaczyna wyczerpywać ciało. Stres może powodować choroby sercowo-naczyniowe, zawał mięśnia sercowego, niestrawność, choroby skóry, osłabioną odporność.

Joga, ćwiczenia i inne zajęcia relaksacyjne, takie jak przebywanie z rodziną, bliskimi, spacery w przyrodzie, wędkowanie, muzyka lub inne przyjemne zajęcia, mogą pomóc ci przezwyciężyć ciągłe napięcie i stres. Ponadto nie należy przepracowywać, być w stanie uciec od zmartwień w pracy.

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje