Magda Gessler: Lekko, łatwo i…

... przyjemnie. Po świątecznych szaleństwach kulinarnych pora na zbawienną odmianę: zdrowe i proste potrawy z nowalijek!

Insalata mortadella

Składniki:

Reklama

- 100 g mortadeli - 50 g szpinaku - 2 czerwone cebule - 100 g mrożonego bobu - 100 g fasolki szparagowej - 2 jajka - pieczywo tostowe

winegret:  -100 ml oliwy - 2 łyżki octu balsamicznego - 1 łyżeczka musztardy rosyjskiej - 1 łyżeczka miodu lipowego - 1 łyżka wody - sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Liście szpinaku umyj i osusz. Ugotuj bób w osolonej wodzie (około siedem minut), jajka (cztery minuty) i fasolkę szparagową (jeśli jest mrożona, wystarczą 3 minuty). Cebule pokrój w krążki. Odkrój skórki z pieczywa i zrumień kromki na patelni. Wymieszaj składniki (jajka połóż na wierzchu) i posyp sałatkę mortadelą pokrojoną w cienkie paski. Składniki na winegret wlej do słoika, zakręć go i silnie nim potrząśnij. Polej sałatkę sosem, możesz do niej dodać kawałki sera Roquefort, płatki ryżowe czy pęczak ugotowany al dente.

Wiosenny omlet

Składniki:  

- 4 jajka - 300 g serka naturalnego - 3 łyżki białego wina - 1 łyżka cukru - 1/2 pęczka natki pietruszki - 2 pomidory - 3 gałązki świeżego tymianku - 1 czerwona cebula - 15 ziaren czerwonego pieprzu - sól, cukier - olej do smażenia  

Sposób przygotowania:

Jajka sparz wrzątkiem, osusz i wbij do miski. Dodaj sól, łyżkę serka, wino i cukier. Całość dobrze ubij i usmaż dwie porcje (najlepiej jednocześnie na dwóch patelniach). Następnie włóż omlety na dwie minuty do piekarnika ustawionego na funkcję grill. Pomidory pokrój w plastry, wytnij gniazda nasienne, odsącz sok i pokrój w kostkę. Wymieszaj z resztą serka, posiekaną natką, cebulą, tymiankiem, pieprzem i solą. Gdy omlety lekko ostygną, nałóż na nie farsz i zawiń jak buritto. Możesz również przygotować farsz z wędzonym łososiem, koprem i kaparami.

Nowalijkowe grzanki

Składniki: 

- pieczywo tostowe

sałata: - 1 pęczek rzodkiewek - 1/2 ogórka - 1/2 czerwonej cebuli - 1 garść rzeżuchy - 1 garść orzechów laskowych - 1/2 szklanki kaszy pęczak

sos: - 3 łyżki oleju lnianego - 1 cytryna - 2 łyżki musztardy rosyjskiej - sól

Sposób przygotowania: Pęczak ugotuj w dużej ilości wody i ostudź. Rzodkiewki i ogórek umyj. Pokrój w kostkę razem z cebulą. Orzechy posiekaj. Wymieszaj wszystkie składniki na sałatę w misce i dodaj sos (składniki wymieszaj wcześniej w słoiku). Upiecz w piekarniku grzanki, połóż na talerzu i nałóż na nie sałatę. Możesz do niej dodać kurczaka z rosołu i mielony kmin rzymski. Aby smaki rozwinęły się, zostaw potrawę na godzinę w lodówce.

Dowiedz się więcej na temat: Magda Gessler | kuchnia | przepisy

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje