Reklama

Reklama

Dlaczego warto podawać dziecku świeże soki?

Dietetycy zalecają, by twoje dziecko spożywało warzywa i owoce 5 razy dziennie. Czy udaje ci się stosować do tych wskazówek?

Zdecydowanej większości rodziców się to nie udaje. Tak wynika z badań "Kompleksowa ocena sposobu żywienia dzieci w wieku 13-36 miesięcy w Polsce" przeprowadzonego pod kierunkiem prof. Haliny Weker z Instytutu Matki i Dziecka.

Reklama

Prawdopodobnie najczęstszym powodem jest to, że dużo łatwiej jest przemóc się dorosłej osobie do nielubianych warzyw i niektórych owoców, niż przekonać do ich zjedzenia dziecko, szczególnie małe. Jednak nie należy zniechęcać się po nieudanych próbach, tylko szukać nowych sposobów. A dlaczego warto?

Największy zbiór witamin

Zarówno owoce, jak i warzywa są nieocenionym źródłem wielu mikroelementów oraz błonnika, który usprawnia pracę małego brzuszka. Każda ich porcja dostarcza organizmowi wszystkie witaminy, z wyjątkiem D (jest syntetyzowana w skórze pod wpływem promieni słonecznych) i B12 (występuje tylko w produktach pochodzenia zwierzęcego). Pamiętaj więc, by dieta była kompleksowa.

Ponadto owoce i warzywa są również doskonałym źródłem bezcennych substancji barwnikowych, które niwelują groźne dla zdrowia wolne rodniki. Działają także alkalizująco i są praktycznie głównym źródłem potasu, który jest niezbędny do prawidłowej pracy serca.

Przeciwdziałają też jednej z groźnych chorób cywilizacyjnych - otyłości, w związku z tym, że charakteryzują się dużą zawartością wody. Są przez to niskokaloryczne.

Najlepsze rozwiązanie: Świeżo wyciskany sok

Nie jesteś w stanie przekonać swojego dziecka do warzyw i owoców w serwowanych przez siebie daniach? Najlepszym sposobem zachęcenia go do spożywania zalecanej porcji tych dobrodziejstw przed posiłkami może okazać się pyszny... sok. I to sok świeżo wyciskany!

Warzywa i owoce zdecydowanie łatwiej jest wypić niż zjeść. A sam smak może być naprawdę pyszny. Jest mnóstwo sprawdzonych i zdrowych przepisów, które możesz wykorzystać.

W surowej postaci, czyli nieprzetworzone, owoce i warzywa są dużo cenniejszym źródłem składników niezbędnych do prawidłowego rozwoju twojego malucha. Już 15 minut po ich spożyciu dostają się do krwiobiegu dziecka i od tego momentu organizm może używać ich, jako budulca dla tworzenia nowych komórek.

W diecie dziecka obecne jest mięso, wędliny, ryby, żółty ser, produkty zawierające białą mąkę pszenną, kakao, czekolada, inne cukry, makarony, oraz płatki zbożowe. Te i wiele innych składników bardzo zakwaszają organizm. Z kolei świeżo wyciskane soki doskonale go alkalizują. Jest to kolejny świetny powód do ich przyrządzania!

Tran i czosnek nie wystarczą, by podnieść odporność dziecka

Jeśli chcesz się na dobre rozprawić z przeziębieniami, grypą i innymi chorobami u swojego dziecka, niezbędna do tego celu jest właśnie, urozmaicona w świeżo wyciskany sok, dieta. Regularnie pity z dnia na dzień zacznie poprawi jego odporność.

Doskonałym pomysłem jest od czasu do czasu do soków warzywno-owocowych dodawać kiełków lub młodych traw. To prawdziwa bomba odżywcza. Dla przykładu, sok z młodej trawy lucerny czy pszenicy zawiera kilkaset aktywnych biologicznie substancji (enzymów, fitohormonów, minerałów, witamin). W żadnej aptece nie znajdziesz specyfiku tak wzmacniającego organizm. A sok z ich dodatkiem może być naprawdę przepyszny.

Według badań przeprowadzonych przez specjalistów z uniwersyteckiego centrum szpitalnego w Rennes, większość osób, które mają groźne krwotoczne udary mózgu, cierpi na niedobór witaminy C w organizmie. Zaradzić temu można dostarczając organizmowi codziennie owoce i warzywa.

Pamiętaj, świeżo wyciśnięte soki owocowo-warzywne najlepiej podawać dziecku przed posiłkiem właściwym, ponieważ wtedy najlepiej stymulują pracę jelit i żołądka, a także dobrze się wchłaniają.

Chcesz przetestować sokowirówkę Philips? Sprawdź, co zrobić! Po testach stanie się ona twoją własnością! 


Dowiedz się więcej na temat: sok | jak wzmocnić odporność u dziecka | soki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje