Reklama

Reklama

Pyszne omlety na zdrowy obiad

Są nie tylko sycące i smaczne, ale również bardzo zdrowe.

Wegański z oliwkami

Składniki dla: 4 porcji

Składniki

  • 1 szkl. wody z gotowania ciecierzycy (ew. zalewa z 2 puszek)
  • po 6 łyżek mąki jaglanej i owsianej
  • zwykła sól
  • 1/2 łyżeczki octu winnego
  • czarna sól kala namak
  • 2 łyżki zielonych oliwek
  • 1 brokuł
  • 1 papryka
  • garść listków szpinaku
  • olej

Sposób przygotowania

Brokuł oczyść, umyj, podziel na niewielkie różyczki. Wrzuć je do lekko posolonej wrzącej wody. Gotuj ok. 5 minut. Wyjmij, osącz, osusz. Oliwki potnij w plasterki. Szpinak umyj, dobrze osusz. Paprykę oczyść, pokrój w drobną kostkę. Wodę z gotowania ciecierzycy przelej do wysokiego naczynia. Dolej ocet i ubijaj mikserem tak jak białka jajek - na sztywno. Potem małymi porcjami domieszaj obie mąki oraz sól kala namak (3-4 szczypty). 

Przygotowane wcześniej warzywa i masę omletową rozdziel. Na dwóch jednakowych patelniach rozgrzej po 1 łyżeczce oleju. Nalej po połowie masy omletowej. Wrzuć po połowie warzyw. Smaż, delikatnie podważając brzegi łopatką, tak by masa omletowa spływała pod spód (ok. 15 minut). Gotowe omlety kolejno zsuń na pokrywkę garnka i przełóż na talerze. Od razu podawaj. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje