Reklama

Reklama

Wiosenny hummus ze szparagami i czosnkiem

Ze względu na zdrowotne właściwości czosnku, warto włączyć go do diety - zwłaszcza, że ma charakterystyczny smak. Choć nie do końca wszystkim odpowiada, można go przemycić np. w wiosennym hummusie ze szparagami.

Jedną z potraw idealnie wręcz nadającą się do zapakowania, np. do pracy, szkoły albo na piknik - jest hummus. "Robi się go szybko i za każdym razem można stworzyć inną wersję smakową. Po zapakowaniu do bento (czyli wywodzącego się z tradycji japońskiej posiłku serwowanego w pudełku) warto go udekorować. Dzięki temu nie tylko będzie ładniej wyglądał, ale i lepiej smakował" - przekonuje w swojej książce "Lunchbox na każdy dzień. Przepisy inspirowane japońskim bento" Malwina Bareła.

Reklama

Autorka - również bloga "Filozofia smaku" - dodaje, że hummus zazwyczaj posypuje za'atarem, czarnuszką albo płatkami ostrej tureckiej papryki, a na wierzchu często układa oliwki albo grillowane lub marynowane w oliwie warzywa.

I tak Bareła proponuje hummus ze szparagami, których tak wyczekujemy na wiosnę. Jego smak podkręci niezwykle zdrowy czosnek, który w piątek ma swoje święto, a który delikatnie przemycony w daniu nie powinien przeszkadzać w jego konsumowaniu np. w pracy, jeśli spakujemy go właśnie do bento.

Składniki potrzebne do przygotowania wiosennego hummusu to: pół pęczka zielonych szparagów (250 g), 200 g ciecierzycy ugotowanej lub z puszki (waga po odsączeniu), 1-2 ząbki czosnku, sok z połowy cytryny (lub więcej do smaku), 3-4 czubate łyżki pasty tahini (około 80 g), sól do smaku, za'atar do posypania oraz oliwki do dekoracji.

Przygotowanie hummusu należy do łatwych i szybkich, zajmuje bowiem około kwadransa. Zaczynamy - jak instruuje Bareła - od odcięcia zdrewniałych końcówek od szparagów, które wyrzucamy. Pozbawione końcówek szparagi gotujemy na parze do miękkości, czyli przez około 5-8 minut. Następnie przekładamy je na sito, obficie przelewamy zimną wodą i kroimy na mniejsze kawałki.

Ciecierzycę umieszczamy w kielichu blendera (kilka kuleczek można odłożyć do dekoracji - sugeruje autorka), a wraz z nią posiekany czosnek, szparagi (bez główek), tahinę i sok z połowy cytryny. Następnie dodajemy 2-3 łyżki zimnej wody i blendujemy przez kilka minut, w razie potrzeby dodając jeszcze wody.

- Miejcie na uwadze to, że po pobycie w lodówce hummus dodatkowo zgęstnieje. Masa powinna być gładka i puszysta. Próbujemy hummusu, doprawiamy go do smaku solą. Na tym etapie można też dodać soku z cytryny. Ponownie miksujemy i przekładamy do pudełka, po czym posypujemy go za'atarem i dekorujemy oliwkami - radzi Bareła.


Co z pozostałymi główkami szparagów? "Dokładamy je do pojemnika i zjadamy, zanurzając w pysznym hummusie" - odpowiada autorka i dodaje, że hummus można podawać z dodatkiem pokrojonych w słupki warzyw lub pieczywa.


A jak go przechowywać? "W zamkniętym pojemniku z uszczelką, w lodówce do 2-3 dni. Nie dłużej, ponieważ hummus z dodatkiem gotowanych warzyw psuje się o wiele szybciej aniżeli klasyczny z samej ciecierzycy" - tłumaczy. 


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje