Kobieta na zakupach w internecie. Na co powinna zwrócić uwagę i co jest dla niej ważne?

Kobiety pozostają bardzo aktywne na stronach i w aplikacjach zakupowych. Jak wynika z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2022”, panie w wieku od 25 do 49 lat spędzają w nich średnio trzy godziny i 35 minut miesięcznie. A to oznacza, iż obok tej grupy konsumentów nie sposób przejść obojętnie. Jak zachowuje się kobieta na zakupach w sieci i w jaki sposób internetowe sklepy odpowiadają na jej potrzeby?

Kobiety wykazują się znacznie większą aktywnością na stronach i w aplikacjach zakupowych niż mężczyźni
Kobiety wykazują się znacznie większą aktywnością na stronach i w aplikacjach zakupowych niż mężczyźni 123RF/PICSEL

Prezentacja Partnera

Badania zachowań konsumentów odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym biznesie. Pomagają dostrzec różnice między poszczególnymi grupami klientów, a następnie lepiej zrozumieć motywacje stojące za podejmowanymi decyzjami. Dopiero wówczas możliwa staje się pełniejsza odpowiedź na ich oczekiwania oraz stworzenie bardziej spersonalizowanych ofert. Jak wynika z raportu Gemiusa "E-commerce w Polsce 2022", zachowania mężczyzn i kobiet nie różnią się od siebie tak drastycznie, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Istotne okazują się jednak detale.

Czego pragną kobiety?

"Kobiety częściej sięgają po towary z takich kategorii, jak: odzież, obuwie, kosmetyki, książki i płyty, produkty farmaceutyczne, artykuły dziecięce, meble i elementy wystroju wnętrz oraz biżuteria" - czytamy w raporcie.

W przypadku pań kluczowe znaczenie ma zatem przede wszystkim możliwie największy wybór produktów.

Twórcy nowej platformy zakupowej, wszystko.pl, mają tego świadomość. Wiele mówiąca jest już sama nazwa, sugerująca, że w jednym miejscu znajdziemy wszystko, czego potrzebujemy. To swoista galeria handlowa, tyle że wirtualna, stawiająca na bogaty i zróżnicowany asortyment. Cel? Przyjazny dla klientów sposób robienia zakupów oraz brak konieczności przeskakiwania pomiędzy wieloma stronami czy instalowania na smartfonie kilku aplikacji.

- Platforma wszystko.pl jest serwisem dla wszystkich, więc zwracamy uwagę na potrzeby poszczególnych grup. Dlatego np. kobiety mogą liczyć na bardzo dobrze zaopatrzone kategorie, takie jak moda, uroda czy artykuły dziecięce. Istotne jest też to, że na wszystko.pl kobiety zrobią kompleksowe zakupy - zakupią zarówno rzeczy dla siebie, jak i dla swojego malucha, przy okazji zaopatrując się w niezbędne artykuły do domu czy ogrodu. Tym cechuje się nowoczesny marketplace - zakupami w jednym miejscu, dzięki czemu oszczędza się sporo czasu - wyjaśnia Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl.

Cena, bezpieczeństwo, zwroty i dostawa

Mimo że wszyscy zwracamy uwagę na takie kwestie, jak atrakcyjna cena, zróżnicowane formy dostawy zakupionych produktów, bezpieczeństwo transakcji czy łatwa reklamacja i zwrot, dla kobiet ma to o wiele większe znaczenie niż dla mężczyzn. To kolejny wyłaniający się z raportu "E-commerce w Polsce 2022" wniosek. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzą twórcy platformy zakupowej wszystko.pl - zwłaszcza jeśli chodzi o bezpieczeństwo wykonywanych transakcji.

Aby odpowiedzieć na to oczekiwanie, platforma wszystko.pl nawiązała współpracę ze sprawdzonymi operatorami płatności (Przelewy24). Co więcej, każdy nowy sprzedawca przed wprowadzeniem swojej oferty jest dokładnie weryfikowany.

Kolejną różnicą między kobietami a mężczyznami w zakresie poruszania się po zakupowych platformach jest zwracanie uwagi na zdjęcia produktów. Mało przejrzyste witryny www oraz przepełnione reklamami i licznymi komunikatami aplikacje zniechęcają panie w dużo większym stopniu niż panów. Zespół odpowiedzialny za przygotowanie wszystko.pl miał tego świadomość i włożył dużo pracy w to, by estetyka serwisu była klarowna i intuicyjna w obsłudze.

Platforma wszystko.pl to także wiele opcji dostawy (w tym te przyjazne środowisku, co kobiety w większym stopniu niż mężczyźni uznają za istotne) oraz czytelne informacje o możliwości dokonania ewentualnego zwrotu bądź reklamacji.

Dobre, bo polskie?

Ostatnia, warta odnotowania różnica pomiędzy kobietami i mężczyznami dotyczy kwestii, czy platforma sprzedażowa jest polska czy zagraniczna. Otóż według raportu Gemiusa, kobiety zdecydowanie bardziej ufają rodzimym sklepom - aż 77 proc. internautek wybiera bowiem polskie strony.

- Statystyki pokazują, że preferujemy zakupy na polskich platformach. To naturalne, bo lubimy to, co już znamy, a polskie e-sklepy czy marketplace’y w większości przypadków posiadają podobny wygląd i procesy zakupowe. We wszystko.pl również o to zadbaliśmy, zapewniając użytkownikom już od początku intuicyjny interfejs, umożliwiający szybkie i wygodne zakupy. Ważne jest to, od kogo kupuje się produkty. Znani i cenieni producenci gwarantują jakość sprzedawanego asortymentu, a także bezpieczeństwo zakupów - dodaje Barzyk-Libura.

Prezentacja Partnera

.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas