Pielęgnacja jest trendy
Jeszcze do niedawna częściej niż o trendach w pielęgnacji, mówiło się o nowinkach makijażowych. Dbanie o skórę ograniczało się do koniecznego minimum, dziś jednak to pielęgnacja skóry znajduje się w centrum uwagi.
Jeśli Pat McGrath, guru makijażu, mówi, że pielęgnacja jest podstawą i w skórę należy inwestować, my pokornie jej słuchamy. Nie da się ukryć, że zadbana cera znalazła się na "trendowym celowniku". Czasem aż trudno się połapać w nowinkach, które jeszcze do niedawna ograniczały się do demakijażu i nawilżania. Dziś to obszerny segment branży urodowej. Na rozkwit pielęgnacyjnej gałęzi zwraca również uwagę Sergiusz Osmański - przyznaje, że spory udział w tym trendzie leży po stronie koreańskiej koncepcji piękna, która bardzo mocno akcentuje rytuał pielęgnacyjny.
- Fajną rzeczą, którą możemy zaobserwować w tym sezonie, jest mocny akcent stawiany na pielęgnację. To widać nie tylko w trendach, ale również w zainteresowaniu klientów. Zwracanie uwagi na składniki, które znajdują się w kosmetykach, na opakowania, to powoduje, że dominującym trendem w pielęgnacji stał się nurt eko i wege. Dużą rewolucję, jeśli chodzi o postrzeganie pielęgnacji, zrobił trend koreański. To przełamało spojrzenie i postrzeganie dbania o skórę. Bardziej świadomie podchodzimy do zagadnienia, zastanawiamy się, czy dawka chemii zamknięta w słoiku jest najlepszym rozwiązaniem, bo może jednak lepiej skierować swój wzrok na półki, gdzie mamy kosmetyk pozbawiony parabenów, silikonów z naturalnymi składnikami, co też ma przełożenie na myślenie o planecie - dodaje Osmański.
To, że pielęgnacja stała się trendem samym w sobie potwierdza również raport Yelp, w którym przyjrzano się najważniejszym urodowym trendom na przestrzeni ostatnich 15 lat. Dziś największym zainteresowaniem cieszą się zabiegi, które mają na celu poprawę wyglądu naszej skóry.
Tara Lewis, ekspert ds. trendów Yelp, uważa, że usługi kosmetyczne zyskują na popularności, ponieważ więcej osób dba o skórę, przywiązuje większą wagę nie tylko do makijażu, ale również do tego, co kryje się pod jego warstwą. "Widzimy, że ludzie wybierają zabiegi kosmetyczne, które przyczyniają się do poprawy naturalnego wyglądu - konsumenci porzucają sztuczną opaleniznę, makijaż permanentny - decydują się na zabiegi, które poprawiają kondycję i wygląd skóry, przywracają jej naturalny, zdrowy wygląd" - wyjaśnia na łamach "Elle" Lewis.