Nie chcemy chudych modelek?

Wbrew przekonaniom świata reklamy, bardzo szczupłe modelki wcale nie zachęcają do kupna reklamowanych przez siebie produktów - udowodniła psycholog Phillippa Diedrichs z uniwersytetu w Queensland w Australii.

Chude modelki nie zachęcają nas do kupna towarów, które reklamują
Chude modelki nie zachęcają nas do kupna towarów, które reklamująAFP

Okazało się, że dla większości z 400 ankietowanych młodych kobiet rozmiar modelki nie miał znaczenia i nie wpływał znacząco na chęć zakupu. Badane kobiety, w wieku od 18 do 25 lat, przyznały jednak, że lepiej się czują i przychylniej oceniają własny wygląd, patrząc na zdjęcia modelek o pełniejszych kształtach.

Diedrichs podkreśliła, że aby badanie miało wpłynąć na sposób myślenia ludzi, jego wyniki muszą okazać się przekonujące nie tylko dla "rządu i naukowców zajmujących się zdrowiem, ale też dla ludzi reklamy, którzy podejmują decyzje". "Ludzie często argumentują, że chudość lepiej sprzedaje i dlatego w reklamach wykorzystywane są szczupłe modelki - powiedziała australijska psycholog. - W rzeczywistości można zmienić te wizerunki i nie tylko nadal sprzedawać rozmaite produkty, ale i sprawić, by ludzie poczuli się lepiej z samymi sobą".

Wydaje się, że badaczka będzie miała wielu sprzymierzeńców. W zeszłym miesiącu australijska minister ds. młodzieży Kate Ellis zaproponowała, by zażądać od czasopism prezentowania tylko modelek o przeciętnej budowie i informowania, gdy zamieszczane zdjęcia są poprawiane komputerowo.

INTERIA.PL/PAP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas