Reklama

Reklama

A może aqua aerobic?

Zastanawiasz się czasami, gdzie się zapisać na zajęcia i którą formą fitness wybrać? Jeżeli lubisz środowisko wodne oraz ćwiczenia przy muzyce, ta forma jest idealna dla ciebie.

Spośród wszystkich dostępnych form fitness, właśnie aqua aerobic powoduje najmniejsze obciążenie dla organizmu przy stosunkowo dużej liczbie spalanych kalorii.

Reklama

Aqua aerobic to ćwiczenia w wodzie w postaci prostych choreografii przypominających aerobik. Angażowane są tu wszystkie grupy mięśniowe, ćwiczenia natomiast są bardzo bezpieczne i efektywne.

Można wyróżnić dwa rodzaje treningu. Jest to trening w wodzie płytkiej - poziom wody sięga do połowy klatki piersiowej i jest przystosowany dla osób, które nie potrafią pływać - lub w wodzie głębokiej - poziom wody sięga do szyi, wszystkie ruchy wykonywane są pod wodą, co zwiększa opór, a co za tym idzie intensywność treningu.

W wyniku wyporu wody ciało człowieka staje się lżejsze, dzięki czemu wykonywanie ćwiczeń staje się łatwiejsze. Temperatura wody natomiast wpływa na rozluźnienie mięśni, a to zapobiega kontuzjom. Jest to forma bezpieczna nawet dla osób:
• z nadwagą,
• z osteoporozą,
• po przebytych urazach układu ruchu.

Efektem wszystkich ćwiczeń jest pobudzenie przede wszystkim układu krążenia, oddechowego i układu ruchu. Trening w wodzie ma jednak dodatkowy plus, jakim jest masaż. Podczas ćwiczeń powstają wiry wody, które delikatnie masują ciało. Wpływa to na pobudzenie krążenia w powierzchniowych tkankach, co ułatwia usuwanie toksyn i spalanie tkanki tłuszczowej. A oprócz tego, dzięki takiemu masażowi, nasze ciało jest świetnie zrelaksowane i odprężone.

Aqua aerobic ma różne formy m.in.:
• typowy aqua aerobic - najczęściej spotykany na polskich pływalniach, podobny do aerobiku odbywającego się w sali tj. proste ćwiczenia przy muzyce,
• ćwiczenia z użyciem niezatapialnych węży tzw. noodle workout,
• step aerobik w basenie - platforma jest przymocowana do dna basenu,
• biegi i marsz w wodzie - efektywny trening krążeniowo-oddechowy,
• łączenie ćwiczeń fizycznych z technikami umiejętności pływania.

Zalety treningu w wodzie są bardzo duże, szczególnie ważne jest jednak zmniejszenie obciążenia układu kostno-stawowego i łatwość wykonywania ćwiczeń. Inne plusy to:
• wysmuklenie ciała,
• redukcja tkanki tłuszczowej,
• zwiększenie ruchomości stawów,
• odciążenie stawów kręgosłupa,
• zmniejszenie cellulitu,
• wzmocnienie mięśni,
• poprawa samopoczucia.

Zachęcamy do tej formy treningu szczególnie tych, którzy nie uprawiają czynnie sportu, a chcą poprawić swoją kondycję fizyczną i stracić trochę zbędnych kilogramów. Niepotrzebne są tu żadne specjalne umiejętności oraz wysoka kondycja. Już po pierwszych zajęciach możesz poczuć pozytywne odprężenie i chęć do dalszych ćwiczeń.

Dowiedz się więcej na temat: ciało | trening | wody | ćwiczenia | aerobik

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje